MB Silesia Club Poland Strona Główna MB Silesia Club Poland
www.mb.slask.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrz?d, kt?ry przeskoczy? 2.4 d
Autor Wiadomość
pawel_bb 
Nowicjusz


model auta: w 123 w201
imi?: Pawe?
Wiek: 40
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Bia?a
Wysłany: 14-04-2016   Rozrz?d, kt?ry przeskoczy? 2.4 d

Witam, jecha?em wczoraj na przegl?d i nagle moja beczka straci?a moc, wolne obroty i zacze?a kopci? odcieniami od bia?ego po ciemno szary. Po przyje?dzie do domu wymieni?em filtry paliwa oraz przewody my?l?c ?e co? si? zapcha?o- niestety brak rezultat?w.
na kr?tko z kanistra tak samo, silnik idzie jakby by? zapowietrzony, kto? mi powiedzia?, ?e jak jest lu?ny ?a?cuch to m?g? przeskoczy? o z?b i zmieni? si? k?t zap?onu.
Czy kto? s?ysza? o takim przypadku?
czy mo?e to by? co? innego?

Z g?ry dzi?kuj? za pomoc.
 
 
MartinezTychy 
Obiekt muzealny



model auta: WDB 124 E Klase 2,0 Diesel 93'
ilo?? spot?w: 9
imi?: Marcin
Pomógł: 96 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 3314
Skąd: Tychy
Wysłany: 15-04-2016   

Sam ?a?cuch mo?e by? ju? wyci?gni?ty,za jego napinanie odpowiada napinacz,?a?cuch m?g? przeskoczy? ale musia?by by? w katastrofalnym stanie i mie? wi?cej ni? 15 stopni naci?gu.
Pozdrawiam.
_________________
Transport Osobowy od 8 do 50 os?b.
wemabus@onet.pl lub 602 370 222.
Reanault Iliade 2004 nowa w Firmie.
Fiat Scudo 2010 nowy w Firmie.
Pozdrawiam Marcin.
www.autobusy-tychy.pl
 
 
 
D.J. 
Obiekt muzealny


model auta: W 123 230D-->250D
ilo?? spot?w: 5
imi?: Dominik
Pomógł: 263 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 6471
Skąd: Jankowice
Wysłany: 15-04-2016   

W tych silnikach rozrz?d nie przeskakuje. Chyba, ?e jest lu?ny jak... :D :D

Zdiagnozuj co ale my?l?, ?e co? z uk?adem paliwowym, pomp? itd.
_________________
MB W123 230D ->250D ???
VW Passat Variant 1.9 TDI
 
 
 
pawel_bb 
Nowicjusz


model auta: w 123 w201
imi?: Pawe?
Wiek: 40
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Bia?a
Wysłany: 16-04-2016   

Sprawdzi?em ?a?cuch, faktycznie nie wykazuje zu?ycia i nie jest lu?ny, w przysz?ym tyg. sprawdz? pomp
 
 
MartinezTychy 
Obiekt muzealny



model auta: WDB 124 E Klase 2,0 Diesel 93'
ilo?? spot?w: 9
imi?: Marcin
Pomógł: 96 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 3314
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-04-2016   

Sprawdzi?e? ustawienie rozrz?du na cechach?
To,?e ?a?cuch nie jest lu?ny wcale nie znaczy,?e rozrz?d jest Ok.
_________________
Transport Osobowy od 8 do 50 os?b.
wemabus@onet.pl lub 602 370 222.
Reanault Iliade 2004 nowa w Firmie.
Fiat Scudo 2010 nowy w Firmie.
Pozdrawiam Marcin.
www.autobusy-tychy.pl
 
 
 
pawel_bb 
Nowicjusz


model auta: w 123 w201
imi?: Pawe?
Wiek: 40
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Bia?a
Wysłany: 18-04-2016   

Wg znak?w to je?li ustawie punkty u g?ry to na znaczniku na dole pokazuje 11 stopni, i te? jest tam punkt/znak zrobiony w?asnor?cznie. Natomiast jak ustawie znak na OT na dole t u g?ry mam 0,5 cm r??nicy, nie znam si? na tym za dobrze ale wygl?da jakby je?dzi?o tak ustawione.
 
 
MartinezTychy 
Obiekt muzealny



model auta: WDB 124 E Klase 2,0 Diesel 93'
ilo?? spot?w: 9
imi?: Marcin
Pomógł: 96 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 3314
Skąd: Tychy
Wysłany: 18-04-2016   

Je?li masz cechy na wa?ku

a na kole pasowym pokazane s? stopnie

to wspomniane 11 stopni pokazuj? stopie? naci?gni?cia ?a?cuch.
Tragedii nie ma,ale pomy?l o wymianie MB podaje,?e 5 stopni to norma,powy?ej wymiana.
W takim razie co? si? sta?o w pompie wtryskowej,i tu zaczyna si? gdybanie:
-z?apa?o zaworek w sekcji
-przytar? si? wtrysk
-albo polecia?y ?o?yska w pompie wtryskowej
Silnik masz palony i gaszony na klucz czy na ci?gno?
_________________
Transport Osobowy od 8 do 50 os?b.
wemabus@onet.pl lub 602 370 222.
Reanault Iliade 2004 nowa w Firmie.
Fiat Scudo 2010 nowy w Firmie.
Pozdrawiam Marcin.
www.autobusy-tychy.pl
 
 
 
pawel_bb 
Nowicjusz


model auta: w 123 w201
imi?: Pawe?
Wiek: 40
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Bia?a
Wysłany: 18-04-2016   

silnik gaszony/palony kluczykiem, najdziwniejsze, ?e sta?o si? to nagle, jecha?em i nagle straci? moc i zacza? dymi?, mia?em wcze?niej diesle i jak si? co? psu?o to stopniowo, albo na zimnym lub ciep?ym nie pali?, albo si? zapowietrza? ale jak ju? si? odpali?o to zazwyczaj wraca?o do normy, a tu mesiek dalej pali na rys, nawet jak si? zagrzeje to nie ma poprawy, tak jakby ca?y czas by? zapowietrzony, filtry paliwa by?y w tragicznym stanie jeszcze my?l? ?e mo?e co? w pompie si? zapcha?o, albo wtrysk si? zawie?i??
 
 
MartinezTychy 
Obiekt muzealny



model auta: WDB 124 E Klase 2,0 Diesel 93'
ilo?? spot?w: 9
imi?: Marcin
Pomógł: 96 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 3314
Skąd: Tychy
Wysłany: 19-04-2016   

Wtryski mo?esz sprawdzi? bardzo szybko czy si? zawiesi?y czy nie.
Uruchamiasz silnik i kluczem 17 luzujesz przewody paliwowe na wtryskach,tam gdzie silnik zacznie reagowa? trz??? si? wtrysk jest sprawny,gdzie nie ma takiej reakcji wtrysk zawieszony.
_________________
Transport Osobowy od 8 do 50 os?b.
wemabus@onet.pl lub 602 370 222.
Reanault Iliade 2004 nowa w Firmie.
Fiat Scudo 2010 nowy w Firmie.
Pozdrawiam Marcin.
www.autobusy-tychy.pl
 
 
 
pawel_bb 
Nowicjusz


model auta: w 123 w201
imi?: Pawe?
Wiek: 40
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Bia?a
Wysłany: 02-05-2016   

Dzi? w ko?cu mia?em wolne i zabra?em si? za silnik a wiec: na dzie? dobry znalaz?em uszkodzenie ?a?cucha w postaci p?kni?cia ogniwa



http://www.fotosik.pl/zdjecie/b73b66b2f9978b2a


potem zacz??em sprawdza? czy nie przeskoczy? na pompie metod? na kropelk? : po pierwszej pr?bie z peda?em gazu wci?ni?tym na maksa pierwsza kropla pokazywa?a si? na 35 stopni przed ot.

przy drugiej pr?bie przy w??czonym zap?onie bez gazu pierwsza kropla pokaza?a si? jak znaki na g?rnym kole pokrywa?y si? a na dolnym 16 stopni przed ot, a po paru obrotach nast?pna kropla pokaza?a si? jak znaki na g?rze pokrywa?y si? a na dole by?o 25 stopni, a nast?pnie 11 stopni przed ot

innymi m?wi?c za ka?dym razem jest inaczej nie mam poj?cia czy dra?stwo przeskoczy?o na dole, czy na pompie, ?a?cuch przez uszkodzenie i tak kwalifikuje si? do wymiany,
znalaz?em nowy aso po znajomo?ci 170 zeta, do tego pewnie nowe ?lizgi i napinacz te? pare st?wek tak ?e cz??ci wyjd? z 500 zeta i jeszcze robota bo sam tego nie zrobie , czy jest sens si? w to bawi? ????

znajomy dzwoni? ?e ma dla mnie 3.0d z przebiegiem 197 ty?, z pe?nym osprz?tem za 1 500 zeta po znajomo?ci czy wymiana silnika w tym przypadku nie b?dzie lepszym rozwi?zaniem???
 
 
MartinezTychy 
Obiekt muzealny



model auta: WDB 124 E Klase 2,0 Diesel 93'
ilo?? spot?w: 9
imi?: Marcin
Pomógł: 96 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 3314
Skąd: Tychy
Wysłany: 02-05-2016   

pawel_bb napisał/a:


innymi m?wi?c za ka?dym razem jest inaczej nie mam poj?cia czy dra?stwo przeskoczy?o na dole, czy na pompie, ?a?cuch przez uszkodzenie i tak kwalifikuje si? do wymiany,
znalaz?em nowy aso po znajomo?ci 170 zeta, do tego pewnie nowe ?lizgi i napinacz te? pare st?wek tak ?e cz??ci wyjd? z 500 zeta i jeszcze robota bo sam tego nie zrobie , czy jest sens si? w to bawi? ????

znajomy dzwoni? ?e ma dla mnie 3.0d z przebiegiem 197 ty?, z pe?nym osprz?tem za 1 500 zeta po znajomo?ci czy wymiana silnika w tym przypadku nie b?dzie lepszym rozwi?zaniem???



Zacznijmy od pocz?tku.
Ka?de przeci?gni?cie uszkodzonego ?a?cucha po ko?ach z?batych powoduje,?e masz co obr?t inny zap?on.
?a?cuch do wymiany,?lizgi na pewno wymieni?bym ten od napinacza,ciekawe jak wygl?daj? ko?a z?bate na wa?ku rozrz?du,regulatorze i ma?e ko?o na wale korbowym.
Na twoim miejscu bym si? nie zastanawia? i ratowa? to co masz,co z tego,?e kupisz 300D skoro nie masz reszty:
-skrzyni bieg?w
-most
-wa?
inne prze?o?enia nie zgraja si? z tymi co teraz. B?dziesz mie? moc a pr?dko?? taka jak poprzednio.
_________________
Transport Osobowy od 8 do 50 os?b.
wemabus@onet.pl lub 602 370 222.
Reanault Iliade 2004 nowa w Firmie.
Fiat Scudo 2010 nowy w Firmie.
Pozdrawiam Marcin.
www.autobusy-tychy.pl
 
 
 
pawel_bb 
Nowicjusz


model auta: w 123 w201
imi?: Pawe?
Wiek: 40
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Bia?a
Wysłany: 02-05-2016   

gdzie? wyczyta?em ?e ko?a im bardziej maj? z?by do szpica to s? zu?yte, moje wygl?daj? ok w takim razie,
czy w takim razie ?eby wymieni? ?lizg i ?a?cuch musz? rozbiera? ca?y silnik czy da si? to zrobi? prost? metod? tzn, spi?? nowy ?a?cuch ze starym i przeci?gn??,

czy s? r??ne rodzaje ?a?cucha , bo go?ciu w sklepie powiedzia? mi ze musze przywie?? stary ?eby policzy? oczka, bo ma 3 szt z aso i r??ni? si? ilo?ci? ogniw?
 
 
MartinezTychy 
Obiekt muzealny



model auta: WDB 124 E Klase 2,0 Diesel 93'
ilo?? spot?w: 9
imi?: Marcin
Pomógł: 96 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 3314
Skąd: Tychy
Wysłany: 02-05-2016   

Wszystkie modele silnikowe od 200D do 300D maj? 136 ogniw.
?y?w? napinacza wymienisz bez rozbierania silnika,potrzebujesz tylko wyci?gn?? ch?odnic? ?eby mie? dobre miejsce i wybijesz na zewn?trz tuleje mocuj?c? ?y?w?.
Dwa mniejsze ?lizgi te? na upartego wymienisz ale bez zdemontowania pompy wtryskowej,regulatora pr?dko?ci i vakum pompy si? nie obejdzie.
Nowy ?a?cuch spinasz ze starym i przeci?gasz go przez silnik najlepiej wykona? operacj? we dw?ch jeden kr?ci silnikiem a drugi nawleka nowy i jednocze?nie wyci?ga stary ?a?cuch.

Ps,co? tani ten ?a?cuch jak niby z ASO,SWAG w InterCarsie kosztuje prawie 480 z?.
_________________
Transport Osobowy od 8 do 50 os?b.
wemabus@onet.pl lub 602 370 222.
Reanault Iliade 2004 nowa w Firmie.
Fiat Scudo 2010 nowy w Firmie.
Pozdrawiam Marcin.
www.autobusy-tychy.pl
 
 
 
pawel_bb 
Nowicjusz


model auta: w 123 w201
imi?: Pawe?
Wiek: 40
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Bielsko-Bia?a
Wysłany: 02-05-2016   

znalaz?em go w ma?ym sklepiku z cz?sciami do mb, sprzedawca powiedzia? ze ma 3 szt ze starego zapasu i to cena w jakiej chce si? ich pozby?, powiedza? ?e gdybym chcia? najtanszy zamiennik to koszt 320 z?,

silnik mam wyrozbierany, tzn brak ch?odnicy, pompy wody, scigni?ta pompa vacu, itd

jak ustawia?em na znakach na pocz?tku to wychodzi?o mi ?e rozrz?d przeskoczy? na pompie o jeden z?b i dlatego auto straci?o moc i dymi?o
mia?em w planach wyj?? napinacz, przystripowa? ?a?cuch do ko?a na g?rze i przesun?? na pompie o jeden z?b ?rubokr?tem, potem sprawdzi? czy to pomog?o i wymieni? ?a?cuch,

a teraz nie wiem jak sie za to zabra
 
 
D.J. 
Obiekt muzealny


model auta: W 123 230D-->250D
ilo?? spot?w: 5
imi?: Dominik
Pomógł: 263 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 6471
Skąd: Jankowice
Wysłany: 03-05-2016   

Co? mi si? nie zgadza. Nawet jak ?a?cuch przeskoczy? to nie mo?e za ka?dym razem by? w innym miejscu zap?on. Nie zmienia si? on w miar? kr?cenia.
Tak jak sprawdzasz nie daje to w 100% pewno?ci prawid?owego ustawienia pompki, bo trzeba zrobi? ci?nienie paliwa.

Przeci?gnij ?a?cuch i ustaw pomp?, powinno by? ok.
_________________
MB W123 230D ->250D ???
VW Passat Variant 1.9 TDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 

PARTNERZY



 

Chrispeedy&Fenix "2005"

Masz pytania ? chcesz swobodnie porozmawia?  i podzieli? si? swoj? wiedz? ?! Pisz, komentuj i dyskutuj. Pami?taj o tym, ?e nie b?dziemy tolerowa? niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzm?w. Wymieniaj do?wiadczenia a nie obelgi ! regulamin
Zamieszczone na tym forum wpisy s? prywatnymi opiniami/plikami U?ytkownik?w forum.
Administracja forum MB SILESIA CLUB POLAND nie ponosi odpowiedzialno?ci za ich tre??.

 

Google
 
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14