model auta: W123 300D turbo USA 85'
ilo?? spot?w: 11
spotkania klubowe: 8
Zloty: 4 imi?: Daniel Pomógł: 22 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 3728 Skąd: Rybnik
Wysłany: 15-05-2017
No ?adnie, widzia?em ostatnio W 201 z tak samo zrobionymi felgami, w Raciborzu na stacji, na wylocie na Rybnik
_________________ Do posiadania Mercedesa trzeba dojrze?....
W163 ML 430 00r
W124 94r E 200 TE ex
W 123 300 D turbodiesel USA 85r
VW polo coupe 1,0 92r-ex
W 201 91r 1,8 benz\LPG -ex
W123 300 D 80r -ex
W123 300 D 76r -ex
Wartburg 353 W 85r- ex
Fiat 126p 80 r - ex
model auta: W124 200D imi?: Wojciech Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 100 Skąd: Racib?rz
Wysłany: 15-05-2017
S?owem wst?pu, kupi?em okazyjnie felgi 8loch 7.5J, 16”, ET41 nie by?y w najlepszym stanie, ale nie musia?y by?, poniewa? kupowa?em je maj?c na nie konkretny plan. Chcia?em spolerowa? je na lustro Felgi mia?y porysowane ranty i na dw?ch z nich widoczne by?y wi?ksze purchle. Na pocz?tku zaznacz? jeszcze, ?e jestem totalnym amatorem i robi?em to pierwszy raz w ?yciu. Dla uprzyjemnienia lektury doda?em troch? zdj?? z przebiegu prac oraz gify i time lapsy (niestety trzeba kilkn?? w link/gif)
W po?owie lutego zawioz?em felgi do Opola, gdzie sp?dzam wi?kszo?? czasu i zabra?em si? do roboty. Przedmioty potrzebne do pracy zakupi?em w Castoramie, a felgi ?ciera?em w piwnicy. Sp?dza?em na tym po oko?o 2 godziny dziennie przez 4-5 dni w tygodniu. Usi?d?cie wygodnie i zaczynamy...
?ci?ganie farby
Pierwszym krokiem by?o ?ci?gni?cie farby. Pocz?tkowo chcia?em u?y? do tego preparatu Scansol Strong, ale niestety nie uda?o mi si? go kupi? lokalnie. Zamiast Scansol’a u?y?em 3v3. Nie wiem, jak si? sprawdza Scansol, ale s?ysza?em, ?e jest dobry. 3v3 poradzi? sobie z farb? po 3-4 na?o?eniach. Farb? zdziera?em szpachelk?, oczywi?cie ostro?nie, ?eby nie zrobi? zbyt g??bokich rys, a resztki podk?adu ?ciera?em w kolejnym etapie.
Papier ?cierny 120
Dalej przysz?a kolej na papier ?cierny o gradacji 120. Tutaj by?o najwi?cej roboty trzeba by?o ?ci?gn?? pozosta?o?ci podk?adu i zetrze? wszystkie w?ery. Dodatkowo trzeba by?o po?wi?ci? troch? czasu na uszkodzenia rant?w oraz purchle. Z rantami by?o chyba najwi?cej roboty, poniewa? jest on lekko zakrzywiony i ci??ko by?o si? tam dosta? Mo?e i nie uda?o si? wszystkiego do ko?ca usun??, ale i tak moim zdaniem wysz?o dobrze.
Czas pracy: ~26 godzin
Zu?yty papier: ca?a rolka 115mm x 3m
Nast?pnie wzi??em si? za ?cieranie papierem ?ciernym o gradacji 240. Na pocz?tku ci??ko by?o mi oceni? czy wszystkie rysy po 120-stce zosta?y usuni?te, ale z czasem udawa?o mi si? to ju? wy?apa?. Po sp?dzeniu 26 godzin na tarciu 120-stk? zdziwi?em si? o ile mniej pracy potrzebne jest na 240-stk?, ale to by?y dopiero pocz?tek Na tym etapie r?wnie? zacz??em matowienie otwor?w pod przysz?e malowanie.
Czas pracy: ~8 godzin
Zu?yty papier: 4,5 arkusza 23cm x 28cm
przed i po 240:
gif po 240:
Papier ?cierny 400
Kolejnym papierem by? papier ?cierny o gradacji 400. Tutaj r?wnie? jak poprzednim by?o mniej roboty ni? 120-stk?. Maj?c ju? do?wiadczenia po poprzednich papierach ?atwiej by?o mi pracowa? i dostrzega? co jeszcze pozostawa?o do usuni?cia
Czas pracy: ~6 godzin
Zu?yty papier: 4 arkusze 23cm x 28cm
przed i po 400:
gif po 400:
Papier ?cierny 800
Nast?pnie przysz?a pora na papier ?cierny o gradacji 800. Tutaj ?ciera?em ju? na mokro. Woda sprawia?a, ?e rysy by?y trudniejsze do zauwa?enia wi?c przydatna okaza?a si? mocna latarka, kt?r? mo?na by?o sprawdzi? rysy pod r??nymi k?tami. Na tym etapie r?wnie? sko?czy?em przygotowywanie otwor?w pod malowanie (3 etapy: 240, 400, 800).
Czas pracy: ~4,5 godziny
Zu?yty papier: 4,5 arkusza 23cm x 28cm
przed i po 800:
gif po 800:
Papier ?cierny 1500
Kolejny etap to papier ?cierny o gradacji 1500, r?wnie? na mokro. ?cieranie z ka?dym kolejny etapem stawa?o si? ?atwiejsze i na tym etapie sz?o ju? ca?kiem fajnie. Powoli mo?na te? by?o ju? dostrzec pierwsze efekty pracy
Czas pracy: ~4,5 godziny
Zu?yty papier: 4 arkusze 23cm x 28cm
przed i po 1500:
gif po 1500:
Papier ?cierny 2000
Ostatni etap ?cierania, czyli papier ?cierny o gradacji 2000. Tutaj widoczne s? ju? efekty ca?ej ci??kiej pracy. Praca sz?a r?wnie? szybko, nawet szybciej ni? poprzednie etapy i to mimo dok?adnego ?cierania. Rado?? z zako?czenia ?cierania by?a niema?a, ale pozosta? jeszcze jeden etap, kt?ry jak si? okaza?o, troch? si? przeci?gn??
Czas pracy: ~4 godziny
Zu?yty papier: 3 arkusze 23cm x 28cm
przed i po 2000:
gif po 2000:
Polerka
Na pocz?tku zaplanowa?em sobie polerowanie za pomoc? pasty polerskiej w kostce (niebieska na pocz?tek i do wyko?czenia bia?a), poleruj?c bawe?niakiem na trzpieniu do wiertarki. Co do bawe?niak?w, mia?a by? bawe?na mi?kka (CH) na pocz?tek i flanela mi?kka (KFL) do wyko?czenia. Okaza?o si? jednak, ?e ten zestaw nie da? oczekiwanych przeze mnie efekt?w i zamiast lustra by?o mleko
Skonsultowa?em si? z kilkoma osobami kt?re felgi ju? polerowa?y i uzyska?em kilka wskaz?wek. Po pierwsze, past? polersk? w kostce zmieni?em na Amstutz Amglos - szwajcarska pasta polerska, kt?ra dzia?a cuda Po drugie, do polerowania na pocz?tku u?ywa?em filcu, a do wyko?czenia flaneli mi?kkiej (KFL). Po trzecie, do ?cierania papierem wodnym najlepiej doda? p?ynu do mycia naczy?. Po tej zmianie efekty by?y dla mnie zadowalaj?ce.
Po wypolerowaniu felg wypolerowa?em r?wnie? ?ruby do nich. Tutaj zastosowa?em jedynie szybkie polerowanie bez usuwania rys papierem ?ciernym.
Prace ko?cowe:
Jedyne co pozosta?o to pomalowa? lochy. D?ugo zastanawia?em si? nad kolorem, my?la?em o czym? co komponowa?oby si? z kolorem karoserii lub kolorem wn?trza, ale ostatecznie pad?o na czarny po?ysk, ?eby wizualnie powi?kszy? otwory i uwydatni? efekt lustra.
No i ostatni, najprzyjemniejszy moment. Na felgi za?o?one zosta?y opony 205/55 i w ko?cu, po 3 miesi?cach, mo?na by?o za?o?y? felgi na samoch?d
przed i po za?o?eniu:
Gdyby nie k?opoty z polerowaniem pastami w kostkach to najprawdopodobniej felgi uda?o by si? za?o?y? ju? na Lany Poniedzia?ek w Rybniku, ale niestety. Efekt ko?cowy mo?e nie jest idealny, ale dla mnie wystarczy. Poprawki b?d? wprowadza? przez zim?, po sezonie. Jasne, ?e mog?em odda? felgi specjalistom do wypolerowania, ale wola?em to zrobi? sam, bo mimo gorszego efektu mam jednak ?wiadomo??, ?e sam to osi?gn??em. I to chyba tyle, przypominam, ?e ?adnym specem od tego nie jestem, ale jak by kto? mia? jakie? pytania to ?mia?o pytajcie, jak by?cie wychwycili jakie? b??dy to r?wnie? ch?tnie pos?ucham. Cz?owiek w ko?cu uczy si? na b??dach.
Auto musia?o zosta? zawiezione na lawecie na warsztat, a gdy zjecha?o z lawety ukaza? si? taki oto negatyw:
Ca?a tylna belka okaza?a si? by? do?? mocno nadgryziona przez rdz?. Podwozie r?wnie? potrzebowa?o pomocy spawacza.
Belk? na pocz?tku chcia?em kupi? od wujka, jednak mia? on j? z kombika i niestety jest tam inne mocowanie na nivo.
Ostatecznie uda?o mi si? zdoby? belk? od typ2006, kt?r? kiedy? tam przytacha? razem z silnikiem do swapa. Zosta?a ona odrdzewiona i zakonserwowana. Wpad?y r?wnie? nowe wahacze i poduszki
Podwozie przesz?o renowacj?, zosta?o pospawane, odrdzewione i zakonserwowane
A tak to wygl?da po ca?ej operacji:
Przy okazji zosta?y r?wnie? wymienione przewody paliwowe, ca?e wahacze z przodu i pospawany zosta? t?umik, kt?ry mia? lekkie p?kni?cie. Wydmucha?em r?wnie? sporo piasku z otwor?w na lewarek (kt?re o dziwo s? w bardzo dobrym stanie) i spod listw.
Znalaz?a si? r?wnie? chwila na kosmetyk? i usun??em w ko?cu zaschni?ty asfalt z listw:
Po ca?ej akcji pojecha?em na zbie?no?? i ustawianie ca?ej geometrii. W najbli?szej przysz?o?ci b?dzie robiona r?wnie? renowacja podwozia z przodu.
model auta: W204 C200 - M271 2007r
ilo?? spot?w: 1 imi?: Adam Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1901 Skąd: g?rny ?l?sk
Wysłany: 13-07-2017
ciechu00 napisał/a:
Ca?a tylna belka okaza?a si? by? do?? mocno nadgryziona przez rdz?. Podwozie r?wnie? potrzebowa?o pomocy spawacza.
Nie chcia?bym tego prze?y? .
ciechu00 napisał/a:
Ostatecznie uda?o mi si? zdoby? belk? od typ2006, kt?r? kiedy? tam przytacha? razem z silnikiem do swapa. Zosta?a ona odrdzewiona i zakonserwowana. Wpad?y r?wnie? nowe wahacze i poduszki
Podwozie przesz?o renowacj?, zosta?o pospawane, odrdzewione i zakonserwowane
Jesli to jest na miar? mo?liwo?ci profesjonalnie zrobione to ok. (Takie etapy spawania musz? by? zrobione dobrze i oczyszczone oraz dobry profesjonalny przetop)
Zbie?no?? musi by? zrobiona bo to zabieg powa?ny
model auta: W123 300D turbo USA 85'
ilo?? spot?w: 11
spotkania klubowe: 8
Zloty: 4 imi?: Daniel Pomógł: 22 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 3728 Skąd: Rybnik
Wysłany: 14-07-2017
No i fajnie, kolejne 20 lat z g?owy.
_________________ Do posiadania Mercedesa trzeba dojrze?....
W163 ML 430 00r
W124 94r E 200 TE ex
W 123 300 D turbodiesel USA 85r
VW polo coupe 1,0 92r-ex
W 201 91r 1,8 benz\LPG -ex
W123 300 D 80r -ex
W123 300 D 76r -ex
Wartburg 353 W 85r- ex
Fiat 126p 80 r - ex
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Masz pytania ? chcesz
swobodnie porozmawia? i podzieli? si? swoj? wiedz? ?! Pisz, komentuj
i dyskutuj. Pami?taj o tym, ?e nie b?dziemy tolerowa? niecenzuralnych
wypowiedzi i wulgaryzm?w. Wymieniaj do?wiadczenia a nie obelgi ! regulamin Zamieszczone na tym forum wpisy s? prywatnymi opiniami/plikami U?ytkownik?w forum.
Administracja forum MB SILESIA CLUB POLAND nie ponosi odpowiedzialno?ci za ich tre??.