MB Silesia Club Poland Strona Główna MB Silesia Club Poland
www.mb.slask.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mercedes w123 280e
Autor Wiadomość
wwiecha 
Nowicjusz


model auta: w123 280E
imi?: Wojciech
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 15
Skąd: Krak?w
Wysłany: 12-03-2017   Mercedes w123 280e

Witam serdecznie. Zapraszam do zapoznania si? z tematem dotycz?cym renowacji (?) mojej beczki :) Gor?co zach?cam do komentowania, r?wnie? negatywnego :)
Pozdrawiam i ?ycz? milej lektury

Wojtek


pod koniec sierpnia 2013 sta?em si? posiadaczem pewnego mercedesa w123 280 E

Historia zakupu:

Auta szuka?em d?u?szy czas, w zasadzie nie szuka?em niczego konkretnego - mia?o mie? "to co?" ;) Wiadomo by?o, ?e ma by? to beczka (tutaj historia by?a zawi?a ;) kiedy? uzupe?ni? ten wpis o ni?). Od wyj?ciowego planu "coupe", poprzez ambitne kombi v12 (ale to za g??boka woda by?a) sko?czy?o si? na decyzji - albo 300D, albo 280E - oczywi?cie ze wskazaniem na 280E. Kilka aut ogl?da?em, ale ostatecznie zdecydowa?em si? na mocno zu?yte auto jakie? 300 km od domu. Po auto jecha?em wiedz?c, ?e jest ?le, pod?oga i pod?u?nice by?y do wymiany. Przez telefon by?o troch? bardziej r??owo, ale po mocnych negocjacjach decyzja zapad?a - kupuj? :)

Wielce m?wi?ce "dodatkowe" zdj?cia przes?ane mi przez sprzedawc? przed ogl?daniem samochodu. Baaardzo dok?adne ;)




Historia Auta:
Z tego co co dowiedzia?em si? od sprzedaj?cego, auto by?o w posiadaniu jego brata przez ostatnie 2-3 lata, pojecha? nim do Wielkiej Brytanii, tam je?dzi?, na pocz?tku 2013 zwi?z? auto do kraju i tak czeka?o pod blokiem par? miesi?cy na mnie. Poprzednim w?a?cicielem o ile dobrze zrozumia?em by? przez wiele lat jaki? pan z Politechniki Krakowskiej. Og?lnie auto sprowadzone, ale kilkana?cie lat temu. I na tym moja znajomo?? historii auta si? ko?czy :roll:

Droga powrotna do domu by?a jaka by?a ;) urwany dr??ek stabilizatora rytmicznie uderzaj?cy o przewody od lpg nastraja? optymistycznie. W ko?cu to tylko 300 km w aucie kt?re sta?o przez ostatnie kilka miesi?cy, ma prawie 400 ty? na liczniku i nie mam o nim bladego poj?cia. Zgodnie z wszelkim prawdopodobie?stwem podr?? up?yn??a bez ?adnych przyg?d, a wiele aut zosta?o skutecznie wyprzedzone na A4 :) Co prawda m?j entuzjazm lekko przygas? po telefonie od przyjaciela, kt?ry wybra? si? ze mn? po auto, ?e On ma na blacie 130 (ja mia?em 160, a co najlepsze jechali?my r?wno - to chyba ta s?ynna teoria wzgl?dno?ci)


Po powrocie do domu auto odsta?o 2-3 dni i zrobi?em troch? wi?kszy przegl?d.









Wyniki inspekcji:

Stan z?y:
- LPG
- pod?oga i progi do wymiany
- pop?kane spr??yny zawieszenia
- tapicerka najlepsze czasy ma za sob?
- uszczelki
- korozja (umiarkowana)

stan dobry:
- auto jest kompletne, s? wszystkie detale z wersji 280e (jedynym odst?pstwem jest wymieniona przez jednego z poprzednich w?a?cicieli skrzynia na automatyczn?)
- wyposa?enie elektryczne dzia?a ;)
- z tego co widz? zgadza si? z VIN
- silnik nie ma przedmuch?w, sprawia wra?enie, ?e po regulacji b?dzie bardzo dobrze chodzi?
- skrzynia dobrze pracuje
- nie ma ?lad?w wi?kszych ani mniejszych kolizji :)
- na wi?kszo?ci element?w oryginalny lakier :shock:


Do uzupe?nienia/wymiany:
-Zamek baga?nika
-prawy kie? tylnego zderzaka
-ci?gno do otwierania maski
-korki otwor?w lewarka w progach
-wszystkie uszczelki drzwiowe
-tapicerka fotela kierowcy
-deska rozdzielcza (jest kilka drobnych p?kni??, ale nie ma tragedii)
-antena (i tu b?dzie odst?pstwo od VIN - chc? da? automatyczn?)
-peda? gazu (jak wspomina?em, pod?oga do wymiany - mocowanie peda?u przegni?o)
-listwy dolne drzwi
-tapicerki drzwi tylnych - kto? zamontowa? g?o?niki zamiast popielniczek :(
-wymiana radia na orygina? ;)
-wymiana popielniczki na plastikow? (wydaje mi si?, ?e ta drewniana nie jest oryginalnie z tego auta)

Oczywi?cie jest to stan na 3 dni po zakupie, nie uwzgl?dnia wielu (naprawd? masy) rzeczy, kt?re wysz?y w tak zwanym mi?dzyczasie.

Wi?cej o samochodzie:
kr?tki filmik pokazuj?cy, ?e auto faktycznie je?dzi ;)


jest to wersja 280E, w dowodzie 84 rok, aczkolwiek wszystkie znaki na niebie i ziemi (chocia?by VIN) wskazuj? na 82 (sorry takie mieli?my czasy. Samoch?d nie jest sk?adakiem, nie by?o te? "szczepione". Prawdopodobnie auto przesta?o rok w salonie w Niemczech, wi?c pierwsza rejestracja nast?pi?a w 84, a ?e w papierach z Niemiec nie podawali roku produkcji, tylko pierwsz? rejestracj? kto? w urz?dzie t? dat? wpisa? w papiery w Polsce i tak ju? zosta?o). Auto w momencie zakupu przeze mnie mia?o na liczniku oko?o 385 ty? km.

Wyposa?enie fabryczne:
- wszystkie dodatki charakterystyczne dla wersji 280E
- elektrycznie sterowany szyberdach (w pe?ni sprawny)
- centralny zamek
- podgrzewany fotel kierowcy
- pneumatycznie regulowana wysoko?? ?wiate?
- ko?a aluminiowe 14x6' wz?r "Baroki"
- wspomaganie kierownicy


Plan odbudowy:
Plan odbudowy jest kilkuetapowy:
1. Uwolnienie samochodu od LPG
2. Wyci?gni?cie ca?ego uk?adu nap?dowego
3. Remont podwozia i komory silnika
4. Zmontowanie nap?du i naprawa mechaniczna samochodu (silnik i skrzynia nie wymagaj? remontu, do zrobienia zawieszenie, uszczelnienie wszystkiego itp)
5. Wypiaskowanie i wymalowanie felg
6. Korekty blacharskie nadwozia i malowanie auta
7. pojechanie zrobionym autem na w?asny ?lub ;) (i tutaj niestety nie uda?o si?, remont idzie jak idzie, ?lub ju? si? odby?)

Pomi?dzy etapami 2 i 4 doprowadzenie tapicerki do ?adu :)

Auto ma by? w 95% zgodne z orygina?em, jedynymi planowanymi modyfikacjami s? obni?enie samochodu i zmiana k??.

REMONT:


Tutaj potrzebne b?dzie roztrojenie ja?ni ;) remont podziel? na trzy cz??ci opisuj?ce zbieranie brakuj?cych cz??ci, drobne naprawy wyrwane z kontekstu - dziej?ce si? r?wnolegle z remontem "w?a?ciwym", oraz na histori? remontu jako naprawy blacharsko-mechanicznej. Co wi?cej, na pewnym etapie zlewa si? to w ca?o?? i ju? idzie zgodnie z chronologi?...

Cz??? pierwsza: zbi?rka cz??ci:
Zebrane cz??ci (nie wszystkie, tylko te "upolowane"):
- Pod?oga kompletna L + P /N
- Progi zewn?trzne L + P /N
- Kieszenie baga?nika /N
- Pod?u?nice tylne od progu do amortyzatora /N
- Pod?u?nice tylne odcinek baga?nika /U
- B?otniki przednie L + P /N
- Pas tylny /N
- Zawieszenie ch?odnicy /N
- ??cznik b?otnik?w przednich /N
- Kawa?ek s?upka PP (chodzi o mocowanie do ogranicznik?w drzwi) /U
- Peda? gazu wraz z ??cznikiem do pod?ogi /U

- Zderzaki Coupe (elementy) P + T /U
- Prawy przedni migacz Bosch /U

- J?zyk do otwierania maski /U
- Zamek tylnej klapy z kluczykiem /U
- Uszczelki drzwiowe kpl /N
- Uszczelki prowadz?ce szyb? kpl /N
- Uszczelki "wodozgarniacze zewn?trzne" /N
- Uszczelki "korki otwor?w na lewarek" /N
- Kompletny uk?ad centralnego zamka pneumatycznego (wszystkie si?owniki, przewody itd) /U
- "Mieszek" skrzyni bieg?w /N

- Fotel pasa?era (na cz??ci do naprawy tapicerki) /U

- Spr??yny fotela kierowcy /U

- Tapicerka drzwi tylnych z popielniczkami /U

- Znaczek mercedes z grilla (p?aski) /U
- uszczelki materia?owe (te przy s?upkach) /U
- lusterka a chromem w idealnym stanie (moje s? troch? zu?yte) /U
- Gumy i blachy mocowania stabilizator?w P + T /N
- Spr??yny zawieszenia tylnego Lejsofors /N
- Antena automatyczna Hirschmann - orygina? z w123/U
- komplet listw drzwiowych dolnych
- nowe listwy progowe

Par? grat?w uzbieranych
lampki tablicy, wzmocnienie wewn?trzne tylnego b?otnika, spinki dolnych listw


spinki wodozgarniaczy, ko?ki listw bocznych, reperaturki tylnych b?otnik?w


uszczelka baga?nika i HIT- fabrycznie nowe mocowanie zderzaka :) (potrzebuj? jeszcze drug? stron? w dobrym stanie - ma kto? ? )
,

d?ugo poszukiwany gad?et do samochodu - bez kt?rego nie wyobra?am sobie mercedesa w123 ;)


nowe odboje maski, oraz prawe mocowanie zderzaka (niestety nikt z ludzi og?aszaj?cych si? "wszystkie cz??ci do w123" nie mia? takiego :/ )


uda?o si? w ko?cu kupi? szyb? przedni? zielon? bez paska (now? :) ) oraz opony z rantem 195/70 r14 :)




Nadal potrzebne/poszukiwane cz??ci:
- Deska rozdzielcza niebieska II-seria benzyna

Cz??? druga: naprawy poboczne
naprawa zderzak?w
zderzaki z coupe, jakie wyst?puj? w 280E s? dosy? problematyczne w obej?ciu. O ile z przednim nie ma wi?kszych problem?w, o tyle tylny gnije zawsze na pot?g? i tylny zderzak w dobrym stanie to do?? znaczny rarytas. W mojej beczce dobre by?y naro?niki przedniego zderzaka i ?rodek tylnego. Niestety reszta by?a... jaka by?a:


Po miesi?cach (!!!) poszukiwa? uda?o mi si? kupi? ?rodek przedniego w stanie bdb i kompletny tylny zderzak z bardzo dobr? stron? zewn?trzn? (chromem) i s?ab? cz??ci? wewn?trzn?. Po rozebraniu zderzak?w na cz??ci pierwsze rozpocz??em ich napraw?:

przednie k?y: inspekcja, potem czyszczenie z rdzy (nie do zera), kolejno odrdzewianie chemiczne (fertan) zar?wno wewn?trz jak i cz??? pod gumow? listw?, p??niej obklejenie chrom?w, pomalowanie podk?adem reaktywnym i srebrnym lakierem









Polerowanie : Przed -> 50/50 -> w trakcie -> po...







Tylne naro?a:


Tylne naro?niki po dwukrotnym odrdzewianiu, oraz po zapodk?adowaniu :





ty? tylnych k??w sko?czony:


z grubsza doczyszczone:


i sko?czone :)




?rodek zderzaka ty?: w zasadzie tylko umyty, ale... takiej warstwy starego smaru, oleju i og?lnego syfu nie widzia?em :) tutaj dzia?a?o wiele ?rodk?w, ale podo?a? shinygarage new t&g remover


Wszystkie elementy chromowane zderzak?w polerowane by?y past? Mothersa, a zabezpieczone woskiem auto finesse


Belka spod zderzaka przed -> trawienie -> wytrawiona -> polakierowana






Zderzaki poskr?cane (zosta?o gum? za?o?y? na tylny) od wewn?trz zabezpieczone woskiem noxudol





"Naprawa" chrom?w
Listwy z rynienek dachowych: brudne->umyte -> wypolerowane





zabra?em si? za ratowanie atrapy ch?odnicy - zobaczymy co z tego wyjdzie :)


poprzeczki zosta?y dok?adnie wymyte, z aluminiowymi poprzeczkami zrobiony porz?dek i ca?o?? skr?cona do kupy i wypolerowana, oraz za?o?ony zosta? znaczek kupiony kiedy? na z?omie... niestety wysz?o du?o czarnych kropek spod chromu, b?d? musia? rozejrze? si? za now? ramk? chyba :(



TAPICERKA
Fotele - na pierwszy rzut oka tragedia...


fotel kierowcy pierwsze pranie


oparcie kanapy pierwsze pranie


siedzisko kanapy pierwsze pranie


kanapa po pierwszym praniu - po w?o?eniu do auta pewnie b?dzie jeszcze jedno ;)


cz??ci do odratowania fotela kierowcy (chc? wymieni? tylko sam ?rodek)


fotel kierowcy odebrany od tapicera :)


Zacz??em pra? wyk?adzin?... a ?e jest w stanie z?ym, to troch? to trwa :/ dzisiaj uda?o si? wypra? taki kawa?eczek (przed -> po) :


No dobra, nie tylko tamten kawa?ek ;) jeszcze cz??? pod nogami kierowcy
Przed -> po -> por?wnanie ze stron? pasa?era


jak wida? Tornador mia? co robi? ;)


tapicerka szyberdachu (nie wysz?a idealnie, mimo wielu pr?b rdzawy nalot nie chce si? podda? :/ )


tapicerka z plastiku tunelu ?rodkowego (wyla?a mi si? jaka? woda na ni? czego nie zauwa?y?em i od jesieni sobie gni?a :( ale chyba co? z niej b?dzie :) )


tapicerka ty?u tunelu ?rodkowego


d?u?sza robota z tapicerkami drzwiowymi. Ca?o?? wyprana, a mbtex zabezpieczony Shiny Garage Apple Dressing. Wszystko by?o w stanie z?ym, niestety nie jest idealnie - materia?owe wstawki s? ju? odbarwione od s?o?ca, aczkolwiek wida? to tylko w pe?nym s?o?cu (w samochodzie na 90% nie b?dzie tego wida?). tylko jedna fotka przed. Tylne boczki s? zrobione z czterech (jak dawno temu pisa?em, w moim aucie by?y za?o?one g?o?niki w miejsce popielniczek). Swoj? drog? ch?tnie przygarn? tak? jedn? niebiesk? w dobrym stanie :)


Prz?d:

Ty?:


Wszystkie:


W mi?dzyczasie ogarnia?em boczki baga?nika (przed -> po)


Wreszcie doko?czy?em tapicerki pod nogami


i jeden boczek tunelu ?rodkowego (przed -> po)


przy okazji jaki? plastik si? nawin?? (jak pami?tam maskownica wi?zki)


Doczyszczanie r??nych dziwnych cz??ci ;)
Pacjent nr 1 - gumy zderzaka przedniego

Stan - tragiczny. Popa?kane podk?adem, cz??ciowo pomalowane srebrzank?, pobrudzone jakimi? smarami itd. W kolejno?ci: Dimer-> Shiny Garage T&G -> Nitro -> skrobanie no?em -> znowu nitro -> Tenzi Prix -> Meguiars Quik Interior (wiem, ?e to do wn?trz, ale dobrze od?ywia plastik i gum? :) ) Na drugim zdj?ciu g?rna guma gotowa, druga przed prixem.



Pacjenci nr 2 i 3

Prowadnice powietrza na nogi pasa?er?w tylnej kanapy
Stan niewiele lepszy ni? gumy zderzaka - smar, rdza, resztki kleju, wtopione resztki dywanik?w (?) og?lnie m?wi?c plac zabaw ;) ?cie?ka podobnie jak przy gumach, oby?o si? bez skrobania no?em ;)
"poziome" przed i 50/50


"pionowe" przed, 50/50 i po


Nast?pnie dopad?em element, kt?rego nie potrafi? nazwa? (nadszybie ? ;) ) Tutaj stan by? o wiele lepszy, wyprane pistoletem pior?cym typu Tornador i ?rodkiem do mycia/prania tapicerki marki CARVALET. Na to poszed? Meguiars Quik Interior.
Na zdj?ciach wida? stan przed, 50/50 w trakcie prania (trzeba si? przyjrze?, na ?ywo zdecydowanie bardziej by?o wida? r??nic?), oraz gotowy element ju? po wszystkim


Ostatnim "du?ym" elementem by?a deska rozdzielcza. Zdj?cia mi nie wysz?y :( najlepsze (co nie znaczy dobre) zdj?cia poni?ej - przed i po. Zrobione jak "nadszybie" ;)


w tak zwanym mi?dzyczasie (jak co? sch?o czy tam reagowa?o) zrobi?em apteczk?. Zastanawia mnie, czy do niebieskiej tapicerki sz?y czarne apteczki ? co ciekawe, wewn?trz pokrywka jest w?a?nie niebieska, czyli nie jest to raczej przek?adka z innego auta. Brakuje (chyba) jakiej? naklejki ze znaczkiem, ?e to apteczka - tak wnioskuj?, po kwadraciku od g?ry
dwie fotki przed, dwie po



jaki? plastik (wiem, super opis, ale taki mi w r?k? wpad? ;) chyba z fotela maskownica prowadnicy - ale g?owy nie dam :) )



Poniewa? "nowe" lampki wygl?da?y podle, musia?em je lekko od?wie?y?.

Kilkadziesi?t minut i...


Pod?odze baga?nika te? si? dosta?o - niby jej nie wida? spod wyk?adziny, ale co tam ;)


plastiki spod deski rozdzielczej



podstopnica przed -> po


r?czki drzwi



Tunel ?rodkowy przed -> po



P??ka po (na ?ywo kolor jest bardziej ?ywy):


takie dwie fotki "w trakcie" :)


szybka robota z listwami spod lamp - lekka polerka i nab?yszczanie


ma?e od?wie?enie zapas?wki:



Nigdy jeszcze nie czy?ci?em tak wiele razy felgi, aby uzyska? tak niezadowalaj?cy efekt. Ko?o potraktowa?em wielokrotnie najbardziej ?r?cymi zasadami i kwasami jakie mam "w arsenale" , do tego kilkukrotnie tzw "deironizer". Decyzja zapad?a - felgi p?jd? do piaskowania (po sezonie) i lakierowania

Cz??? trzecia: historia remontu


Rozbi?rka wn?trza:

Pocz?tek (najprostszy)

Rozebranie auta w ?rodku - przygotowanie do spawania pod?ogi i ocena zniszcze? ;)

kanapa - stan bdb - raczej z ty?u rzadko kto? je?dzi?, stan zatwierdzony przez "komisj?" ;)



Pod kanap? wzorowo, chocia? tam rdzy nie ma :)


tylna p??ka stan idealny


Ma?a rzecz znaleziona, a jak cieszy ;) potwierdza oryginalno?? auta, pasuje do tabliczek ;)


Ma?a rzecz, a z?o?ci... dwa niesprawne ograniczniki z 4, do tego bez os?on. W tle wida? zniszczon? g?o?nikami tapicerk? :(


pod?oga ty? - z lewej storny wida? wyra?nie, ?e "nasi tu byli". Tragedii nie ma, ale jest na tyle ?le, ?e musi by? wymieniona



pod?oga prz?d - lewa strona dostateczna, prawa tragiczna





Drzwi: brak folii, wysz?o na jaw, ?e kto? zamieni? si?owniki pneumatyczne na elektryczne





Kolejny etap rozbi?rki:
- auto pozby?o si? instalacji LPG
- we wn?trzu zosta?a nagrzewnica tylko i tymczasowo fotele prz?d

- z zewn?trz zosta?y szyby i listwy na rynienkach







oczywi?cie wszystkie cz??ci posegregowane, poopisywane, wszystkie ?rubki w woreczkach strunowych itd :)


Dalsza rozbi?rka i inspekcja blacharska:
Karoseria z zewn?trz - nie ma tragedii ;) og?lnie poza progami i pasami przednim i tylnym jest stan na czw?rk? z plusem :)









Baga?nik - klapa ok, wn?trze... no w?a?nie wn?trze takie sobie ;(






Wn?trze auta: tu jest najgorzej ;) o ile przestrze? od tylnej szyby do poprzecznicy przed tyln? kanap? jest bdb, to ca?a pod?oga jest tragiczna - idzie do wymiany. Drzwi wewn?trz s? ca?kiem dobre, ale wida? ?lady napraw blacharskich w nich.













Komora silnika, og?lnie nie wygl?da ?le, ale w dalszej cz??ci wyjdzie par? kwiatk?w ;)





Na tym etapie auto trafi?o do mechanika w celu wyj?cia ca?ego zespo?u nap?dowego, tam przesta?o par? dni, obesz?o si? bez wi?kszych problem?w.
Kolejno auto pojecha?o do blacharza, poni?ej relacja z tego etapu

Naprawa blacharska:
par? dni po odstawieniu samochodu do blacharza pojecha?em na ogl?dziny

P??niej zacz??y si? wizyty "Towarzysko - kontrolne" ;)

po pierwszej wizycie - wstawiona cz??? pod?ogi:


po drugiej wizycie - sko?czona prawa strona pod?ogi, wstawiony prawy pr?g


Kolejny etap - wyci?ta lewa pod?oga, obrobione elementy no?ne:


Wysz?o przy okazji ma?e kuku w komorze silnika, dok?adniej pod akumulatorem


7 stycznia 2014 - zako?czona akcja wstawiania nowej pod?ogi, lewy pr?g wyci?ty i nowy czeka na monta?:




Ma?a aktualizacja "blacharska" 21 stycznia 2014

Pr?g ju? wstawiony (wiem, wiem, niewielki progres od ostatniego razu ;) ) Ale mo?na powiedzie?, ?e blacharka pomi?dzy s?upkami A i C jest sko?czona :) teraz "tylko" komora, b?otniki i pod?u?nice ;)



A b?dzie z czym walczy? :(


po?owa marca 2014

b?otniki przednie - przymierzone wst?pnie



komora silnika - blacharsko sko?czona, czeka na lakierowanie


zawieszenie ch?odnicy


baga?nik - wymiana kieszeni bocznych, do wymiany idzie te? pas tylny.


W zasadzie zosta?o niewiele blacharki, mam nadziej? odebra? auto do ko?ca miesi?ca i wk?ada? silnik :)

druga po?owa marca 2014

przez ostatnie 2 tygodnie niewiele si? dzia?o. W zasadzie auto zosta?o pomalowane podk?adem antykorozyjnym. Powodem przestoju by?o oczekiwanie na zestaw naprawczy tylnego stabilizatora (FEBI) i na obejmy gum tylnego stabilizatora (OEM MB). Do tego dosz?y nowe gumy przedniego stabilizatora (OEM MB) i obejmy w/w gum (moje by?y tragiczne). Kupi?em r?wnie? nowe spr??yny na ty?.



Wspomniane malowanie podk?adem





Aktualnie auto trafi?o na podno?nik i wymieniany jest pas tylny na nowy i naprawiana jest tylna cz??? podwozia.

pierwsza po?owa kwietnia:

Par? cz??ci OEM MB w stanie bdb (podstawa akumulatora, poduszki belki, podk?adki belki, ?ruby belki, ??czniki stabilizatora, ??czniki pompy paliwa, odboje belki z podstawami (podstawy s?abe - trzeba b?dzie zrobi? nowe)


pod?oga poma?u wyklejana jest matami:


wn?trze b?otnik?w zakonserwowane


tylny pas wstawiony


pod?u?nice od prog?w do kielich?w wymienione na nowe, a od kielich?w do pasa tylnego naprawione:



Podwozie zabezpieczone podk?adem antykorozyjnym i zakonserwowane (cz??? zdj?? z dzisiaj, cz??? z przedwczoraj)









28.04
"nowa" podstawa akumulatora 2 razy podk?ad + chlorokauczuk


w komorze silnika te? si? dzieje ;)


13.06
W zesz?y czwartek auto zosta?o odebrane od mechanika. Silnik i nap?d wr?ci?y do karoserii :) Dosz?o troch? nowych cz??ci, silnik zosta? wyregulowany itd. Wiem, ?e nie wygl?da, ale i na to przyjdzie czas ;) Niestety komora musi by? poprawiona (za mi?kka masa na ??czeniach - pop?ka? tam lakier) Oczywi?cie serce si? raduje, po wielu miesi?cach uda?o mi si? przejecha? po placu kilka metr?w ;)



30.07

w aucie niewiele zmiany - dosz?y reperaturki tylnych b?otnik?w, trwa pasowanie element?w, pocz?tki szpachlowania spaw?w, itd. Ju? nie pami?tam, czy pisa?em, ?e kupi?em kiedy? listwy dolne, bo moje by?y poniszczone... w ka?dym b?d? razie okaza?o si?, ?e listwy by?y przyklejone nie dlatego, ?e by?y zniszczone mocowania, tylko dlatego, ?e kto? naprawiaj?c sp?d drzwi usun?? otwory. Tak, ?e i tutaj zesz?o troch? na odtworzenie ich.





druga po?owa sierpnia

Na zdj?ciach niewielki post?p. Ale pracy wykonany ogrom, do ko?ca tygodnia auto powinno by? w podk?adzie



a m?wi?, ?e to kobiety maj? du?o kosmetyk?w ;)


druga po?owa wrze?nia 2014

poma?u, pomalutku... ale ca?y czas do przodu :) zosta?o ogarn?? do?y drzwi prawej strony i zapodk?adowa? je waz z mask?. A potem lakier :)







koniec wrze?nia 2014
Ostatnio zmieniony przez wwiecha 12-03-2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wwiecha 
Nowicjusz


model auta: w123 280E
imi?: Wojciech
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 15
Skąd: Krak?w
Wysłany: 12-03-2017   

podk?ad, podk?ad, jeszcze wi?cej podk?adu ;)





Pod?oga baga?nika... te? podk?ad ;)


kieszenie baga?nika, tutaj o dziwo - podk?ad :) w prawej wzmocnienie wym?czone, ale... jest ono niedost?pne, ?aden handlarz typu "w123 na cz??ci" czy te? inne "wszystkie cz??ci do w123" nie mia? takiego (tj. jeden mia? tylko zardzewia?e lewe). Jeszcze p?jdzie guma na ??czenie blach po wstawkach.


2 tydzie? pa?dziernika 2014

post?py ma?o spektakularne, ale jednak s? ;)

Pr?g i przedni s?upek ogarni?te:


dach w podk?adzie:


mocowania uszczelek szyberdachu, kraw?dzie itp historie:


po?owa listopada 2014
Mam fatalne zdj?cia polakierowanego baga?nika w ?rodku, wczoraj widzia?em polakierowane wn?trza drzwi, w tym tygodniu b?dzie polakierowane ju? ca?e wn?trze auta i prawdopodobnie dach z zewn?trz, w nast?pnym tygodniu prawdopodobnie reszta karoserii...





druga po?owa listopada
Dach wewn?trz ogarni?ty. Najwy?szy czas na lakier zewn?trz auta :)



pocz?tek grudnia 2014
Poma?u, poma?u do przodu.





no i zaczyna si? dzia?...







uwaga... werble....

10....

9...

8...

7...

6...

5...

4...

3...

2...

1...

Polakierowany :)









Stycze? 2015

Zrobi?em par? zdj?? jak to wygl?da. Blacharka posk?adana i spasowana wraz z listwami itd. W najbli?szym tygodniu odbieram to auto. Zgra?em zdj?cia i si? przerazi?em - delikatna warstwa kurzu o?wietlona b?yskiem z kom?rki zrobi?a efekt auta le??cego 15 lat w szopie :) Co zosta?o? polakierowanie prog?w na w?a?ciwy kolor i wypolerowanie lakieru







Ju? w gara?u :) Jestem bardzo zadowolony, ponad rok przecie? to wszystko trwa?o. Pewnie jakie? niedor?bki wyjd?, ale wszystko mo?na poprawi?.





Wyprowadzi?em "?eby zacz?? sk?ada?". Wi?kszo?? czasu podziwia?em demolk? w instalacjach elektrycznych i pneumatycznych... dlatego stwierdzi?em, ?e zaczn? od lusterek :)




Oczywi?cie okaza?o si?, ?e by?y dwa rodzaje lusterek kierowcy (z wi?kszym i z mniejszym tr?jk?tem mocuj?cym do drzwi) i moje nowe odnowione lusterko nie pasowa?o. Po d?u?szej walce uda?o si? z dw?ch zrobi? jedno...



Niestety nie pomy?la?em, ?e przed lusterkiem pasuje za?o?y? wodozgarniacze, listwy itd, wi?c porzuci?em zak?adanie lusterek i wzi??em si? za ogarni?cie elektryki. W zasadzie cz??ci elektryki. Ma?ego kawa?ka chaosu ;) Kilka niepotrzebnych kabelk?w powiedzia?o "Pa pa".


druga po?owa stycznia 2015

Czas na ma?? relacj? z tego tygodnia :)

Na zdj?ciach wygl?da na p?? godziny pracy - faktycznie by? b?l, krew i ?zy... w ci?gu tygodnia robi?em dwie rzeczy: jedn? jest monta? wyposa?enia drzwi, a drug? usuni?cie w pe?ni sprawnego i niezawodnego elektrycznego centralnego zamka i zast?pienie go niepewnym i zawodnym pneumatycznym.

Kr?tka historia o lewej stronie auta:
Najpierw chromowane obr?bki okien, p??niej kilkukrotnie tr?jk?tna szybka (skleroza, niby tylko p??torej roku temu to rozbiera?em, ale ju? pomyli?em kolejno?? ;) ), bardzo d?uga walka z chromami na rynienkach (co ciekawe prawa strona posz?a w 10 minut), monta? szyby, listw pod szyb?, nowych uszczelek prowadz?cych szyb?, monta? nowych wodozgarniaczy. Uszczelki drzwiowe, oraz progowe r?wnie? nowe (ale lakiernik zak?ada?).





Uda?o si? za?o?y? lewe lusterko, o kt?rym ostatnio pisa?em :)


Wewn?trz, jak wspomnia?em wcze?niej, te? si? dzia?o. Wiedz?c, ?e czeka mnie nier?wna walka postanowi?em sobie troch? pom?c i zaopatrzy?em si? w pompk? podci?nieniow?. Ma?e por?wnanie starego i nowego si?ownika:



Z prawej zosta?o przeci?gn?? przewody (ale nie mam warunk?w w gara?u (nie otworz? drzwi na o?cie? z prawej strony), a na polu pada ?nieg. Z lewej przewody ju? przeci?gni?te, przelotki gumowe za?o?one itd. Do tego nie mam zdj??, ale za?o?ony ju? jest akumulator podci?nienia nad bakiem, oraz si?owniki klapki paliwa i zamka klapy.



No i aby nie by?o za mi?o okaza?o si?, ?e szyba z prawych przednich drzwi jest bia?a - co skutecznie zahamowa?o prace nad praw? stron? auta...

po?owa lutego 2015

Co troch? podci?gn? do przodu to czego? brakuje, albo jest zepsute. Uda?o si? kupi? i za?o?y? ostatni? szyb?, kupi?em i za?o?y?em nowe gumy rynienek, praktycznie sko?czy?em pneumatyk? (czekam na zaworek zwrotny i dobry si?ownik - niby jeden ju? mam, ale sprzedaj?cy wys?a? z przednich drzwi zamiast tylnych. Na bie??co ogarniam elektryk? i r??ne ma?e pierdo?y.

Boki auta:



Dzisiaj uda?o mi si? za?o?y? ram? szyberdachu i prowadnic? linki. Wyczyn, bo robi?em to sam ;)


Jeszcze sporo przede mn?...


za to uda?o mi si? zakupi? kultowe i rarytasowe ko?a :)
na razie to pie?? przysz?o?ci... trzeba im po?wi?ci? "troch?" czasu ;)



pocz?tek marca 2015
Doczeka?em si? zaworu zwrotnego do pneumatyki - podejrzewam, ?e to on by? przyczyn? wymiany zamka na elektryczny ;) Niestety nie ma zamiennika, a w ASO na zam?wienie z Niemiec 2 tygonie...



w tym tygodniu mia?em wielkie plany, a sko?czy?o si? na wielkiej walce z anten?...

Zrobi?em wi?zk?, okaza?o si?, ?e we wtyczce brakuje "pin?w", uda?o si? je odzyska? i przerobi? z zupe?nie innej wtyczki.



Zosta?o tylko wymieni? bat (du?o filmik?w w necie jest) i montowa?. Niestety... okaza?o si?, ?e by?y r??ne modele anteny auta 6000 i r??ne maszty. Rozr??nia si? je po VINie auta. Jakby nie patrze? nie mia?em numeru VIN auta ze szrotu, z kt?rego wykr?ci?em anten?. Spraw? u?atwi? fakt, ?e dost?pne s? tylko do tej nowszego typu, a te starsze s? niedost?pne. Kupi?em na ryzyko...



No to co, do dzie?a. Podpinam do pr?du, i antena wchodzi ?adnie :) Ufff, uda?o si?, maszt jest z tej wersji :) U?miech troch? zgasi? fakt, ?e nie wsun??a si? do ko?ca. Spoko - w filmikach pokazuj?, ?e trzeba j? wysun?? i wsunie si? ju? ca?a. Niestety... nie koniecznie. No to rozkr?cam, patrz?, szukam i znajduj?: po?amane fragmenty anteny w "rurce" prowadz?cej maszt do silnika.


Posk?ada?em, odpali?em pe?en nadziei i... wsuwa si? g??biej, ale dalej nie do ko?ca. Szybka inspekcja pokaza?a, ?e prowadnica jest w ?rodku "zagi?ta" a w zasadzie "zaci?ta" czym? i blokuje masz (nawet ten stary) mechanicznie. No to co - wiertarka w d?o? i rozwierci?em prowadnic? tak, ?e wszystko chodzi?o g?adko. Kolejna pr?ba i kolejny zaw?d. Nadal antena nie chodzi do ko?ca :(



Podejrzenie pad?o na ogromn? ilo?? smaru w prowadnicy - stwierdzi?em, ?e "co? si? ?lizga", wi?c przeczy?ci?em, odt?u?ci?em, pod??czy?em i kolejna pora?ka.


Stwierdzi?em, ?e co? musi by? nie tak,znalaz?em resztki starej linki i... wysz?o szyd?o z worka, stary maszt mia? zupe?nie inn? link? ni? nowy, czyli jednak mam anten? "nienaprawialn?" z masztem od innego modelu. Stara linka jest cie?sza i g?adka, nowa grubsza i nacinana


Pogrzeba?em w internecie i wszystko sta?o si? jasne. Wszystkie odwiedzane przeze mnie strony m?wi?y jasno, ?e tej anteny nie da si? naprawi, ?e jedyna opcja to ten karbowany maszt, ale antena si? nie wsuwa do ko?ca :/
Ale... stwierdzi?em, ?e "tak by? nie mo?e". Zacz??em ogl?da?, szuka?, mierzy? i znalaz?em winowajc?. N??, papier ?cierny, pilnik i niby nic, ale antena z?o?ona



i co ciekawe :) uda?o si? tak przerobi? anten? i now? link?, ?e efekt ko?cowy dzia?a tak:


Mog? by? z siebie dumny ;)


Przysz?a ma?a paczka z USA :)

Pocz?tkowo mia?em podpi?? anten? bezpo?rednio pod radio, ale zdecydowa?em si? na przycisk po kupnie drewna z pi?cioma otworami :)


Dosta?em dwa prezenty od Hilka, (dzi?kuj? :) ) kt?re potrzebowa?em do odbudowy :)


od razu zamontowa?em tylne boczki, w ko?cu chocia? troch? mniej straszy wn?trze ;)


Antena za?o?ona


Silnik szyberdachu te? - do tego link? uda?o si? przeci?gn?? i wszystko dzia?a :D


Zacz??em obkleja? dach pod podsufitk? :)


czuj?, ?e Pan Adam S?odowy by?by dumny ;) Podsufitka brudna bardzo, ale strach czy?ci? nienaci?gni?t?, w ko?cu ten materia? ma te ponad 30 lat...



Przednie drzwi zmontowane



Taka ciekawostka - tak wygl?da?y lekko ruszone palcem uszczelki boczne szyberdachu


:) :) trzy godziny roboty (powiedzmy, po?ow? czasu przegadali?my) i we dw?ch z przyjacielem za?o?yli?my szyby :) Nie by?o ofiar w ludziach, ani w szkle, wi?c mo?na odb?bni? sukces :) tym wi?kszy, ?e Ja raz dawno temu pomaga?em zak?ada? szyby w maluchu, a kumpel raz zak?ada? w cinquecento :)





Niestety wiele zdj?? nie zrobi?em :( uda?o si? prze?o?y? stela? pod?okietnika (u mnie by? rozwalony i pod?okietnik wisia?...), zamontowa? tylne s?upki, tyln? p??k?, tylne pasy i tyln? kanap? :)


a tutaj wida? ma?e "hokus pokus" :D


Poma?u wn?trze nabiera kszta?tu :) Ty? sko?czony, wida? jak spasowa? si? kolor na uszczelkach


Szyberdach.... c?? mog? powiedzie? innego, ni? "NIGDY WI?CEJ" ;) kilka dni go przeklina?em... wymieni?em wszystkie uszczelki na nowe, spasowa?em, a regulacja zaj??a wieki. Nie jest idealnie jeszcze, ale podejrzewam, ?e tylna uszczelka musi si? u?o?y?, aby da?o si? podnie?? ty? o brakuj?ce 0,5 mm. Lusterko wsteczne to kolejny wr?g. Niepotrzebnie przy demonta?u ?ci?gn??em lusterko z "?apy" i za?o?enie tego z powrotem trwa?o wieki. Na szcz??cie z reszt? tapicerek z przodu posz?o zdecydowanie ?atwiej :)



Prz?d te? zaczyna wygl?da? :)


musz? odwiedzi? kana?, ?eby poprawi? ?le za?o?on? link? od pr?dko?ciomierza (nie dostaje do licznika) i wk?adam desk? rozdzielcz? :) i w ko?cu auto zacznie i w ?rodku wygl?da? :) na koniec wyk?adziny i auto jedzie na poprawki do lakiernika...

Musz? uaktualni?... mo?e jutro... ale poma?u zaczyna to wygl?da? :) zdj?cie z kom?rki bez jakiejkolwiek obr?bki...



maj 2015

Niestety nie mam wiele zdj??, auto sk?ada?em w wolnych chwilach, kt?rych jak na lekarstwo, dlatego stara?em si? nie traci? czasu na focenie...

Co zosta?o zrobione od ostatniej aktualizacji? Bardzo du?o bardzo drobnych spraw ;) Przysz?y mocowania przedniej tablicy, wi?c mo?na by?o wykorzysta? odnawiane dawno temu ramki :)



Przysz?y te? nitonakr?tki do tylnej ramki:


Mocowania znaczka:


Do tego za?o?y?em "celownik" na masce, drugi mniejszy znaczek w grill i mo?na powiedzie?, ?e z zewn?trz to ju? by?o wszystko :) Dlatego auto wyprowadzi?em i umy?em (po raz pierwszy od 2 lat remontu)







Nadszed? czas na zaj?cie si? wn?trzem. Niestety fotek z walk (bardzo nier?wnych) nie mam, ale powiedzmy, ?e si? uda?o ;)

Jaki? czas temu kupi?em drewnian? ramk? pokr?te? nawiew?w. Okaza?o si?, ?e "miseczki" w kt?rych znajduj? si? pokr?t?a nie pasuj? od mojej. Uda?o si? szcz??liwie kupi? nowe na ebayu





?eby nie by?o zbyt r??owo zacz??em walczy? z silnikiem. Nie trzyma? wolnych obrot?w, gas? itd. Okaza?o si?, ?e wadliwy jest jeden z przewod?w powietrznych. Wymieni?em go


I podczas pr?b ustawienia silnika pad? rozrusznik (od pocz?tku niedomaga?). No to auto znowu trafi?o do mechanika, gdzie naprawiony zosta? rozrusznik, zrobiona geometria, wymienione opony na te od dawna oczekuj?ce (klasyczne z rantem w po?owie). Wymienione zosta?y te? linki od r?cznego o kt?rych pisa?em wy?ej. Po powrocie do domu (o w?asnych si?ach !) zaj??em si? audio. Za?o?one zosta?y na prz?d u-dimension, niestety ma?e, ale chc?, ?eby wygl?da?o 100% seria. Do tego planuj? wzmacniacz Junior (te? u-d) i jaki? 10' szybki g?o?nik w zamkni?tej obudowie do baga?nika. Ale to nie od razu (na razie "wyko?czeni?wka") Za?o?y?em te? radio w miar? pasuj?ce wygl?dem, o ca?kiem dobrym brzmieniu :)



Potem by?o jeszcze wiele niecenzuralnych s??w, auto posk?ada?em w 95% do ko?ca i wczoraj (29.05) pojecha?em na przegl?d, kt?ry bez wi?kszych problem?w auto zaliczy?o :) Troch? poje?dzi?em, potem umy?em, ?eby kilka zdj?? zrobi?.





Mo?na powiedzie?, ?e na tym etapie auto jest prawie sko?czone (tj. remont). Tak prezentuje si? wewn?trz i z zewn?trz:








Co dalej? Auto w przysz?ym tygodniu idzie do lakiernika na poprawki, potem do mechanika, ju? typowo od merc?w. Musz? wymieni? uszczelk? pod g?owic?, od razu b?d? chcia? zrobi? g?owic?. Trzeba te? pokona? kilka wyciek?w i zregenerowa? przek?adni? kierownicz?. Kolejnym etapem jest zawieszenie i ko?a :)

czerwiec 2015

Auto zaliczy?o wczoraj pierwszy zlot z cyklu Krakowskie Klasyki Noc? :)





Auto odebrane po poprawkach od lakiernika. Niestety fotek brak - deszcz... Wilgo? taka, ?e nawet woskowa? auta nie ma jak :/ troch? od?wie?y?em wydech i tylny zderzak

przed:


po


Zderzak na lustro ;)


Dwa popo?udnia ogarnia?em lakier. R?czna polerka, politura, wosk... w czwartek na Krakowskich Klasykach Noc? taki efekt wyszed?:




Lipiec 2015
kiedy widzisz takie zdj?cie, "to wiedz, ?e co? si? dzieje"




B?dzie hamowa?o... zaciski posz?y do pe?nej regeneracji, ju? s? nowe linki r?cznego, nowe przewody, nowe tarcze i klocki z przodu, dojd? jeszcze nowe z ty?u. Do tego te tarcze kotwiczne (ciekawostka - zamiennik 125-200, orygina? ok 70)

koniec lipca
Ma?a s?owna relacja:

Auto od dw?ch tygodni stoi w Radical Custom. Silnik jest rozebrany, d?? jest ok :) na bloku ?lady honowania, zero luz?w, rozrz?d w stanie bdb, wa?ki te?. Do wymiany jedynie ?lizgi ?a?cucha. G?owica czeka na swoj? kolej, ale tutaj jest troch? gorzej (LPG da?o jej popali?). Og?lnie silnik jest w du?o lepszym stanie ni? my?la?em :) Jak g?owica b?dzie ju? odnowiona to wejd? nowe uszczelnienia ca?ej g?ry silnika i wreszcie merc przestanie znaczy? teren (co nie przystoi ;) )

hamulce rozebrane, zaciski posz?y do lakierowania proszkowego, po tym ch?opaki b?d? robi? im ma?y zabieg odnawiaj?cy ;)

Dodatkowo uzupe?nione zostan? pewne braki w zawieszeniu (brakowa?o amortyzatora skr?tu, oraz jednego ze wzmocnie? tylnego zawieszenia)

pocz?tek wrze?nia:
Kolejna s?owna aktualizacja

Auto nadal stoi w RC - powodem jest ci?g?e oczekiwanie na cz??ci - co si? co? ruszy, to trzeba jeszcze co? wymieni? i czeka?...

- Silnik posk?adany, wyregulowany :) Wymienione wszystkie uszczelnienia w g?owicy, obrobiona g?owica itd, wymienione wszystkie ?lizgi ?a?cucha rozrz?du, jak i napinacz rozrz?du (wygl?da, ?e kto? nie tak dawno wymienia? ?a?cuch, a nie wymieni? reszty). Oczywi?cie silnik skr?cony na nowych ?rubach
- Wymienione wszystkie amortyzatory na nowe
- Wymienione wszystkie tarcze kotwiczne, hamulce po pe?nej regeneracji
- nowe ?o?yska z ty?u
- nowy amortyzator skr?t?w

co teraz blokuje: okaza?o si?, ?e p??osie trzyma?y si? piast na gumie do ?ucia i ?linie - brakuje ?rub (wraz z tulejami prowadz?cymi) mocuj?cych piast? z p??osi?. Cz??ci id? z Niemiec (w PL brak) i mamy nadziej?, ?e to ju? koniec :)

po?owa wrze?nia
Auto jest cz??ci? wystawy Classic Moto Show 2015 :)






pa?dziernik 2015
Dwa magiczne s?owa... Nardi Torino :)



Grudzie?
Ma?e podsumowanie i opis tego, co dzia?o si? od wakacji. Ju? o cz??ci spraw pisa?em bez zdj??, poni?ej postaram si? to wszystko usystematyzowa?.

Po z?o?eniu auta do kupy, nadszed? dzie?, kiedy trzeba by?o zrobi? porz?dek z mechanik?. I tak 10 lipca auto trafi?o do ch?opak?w z Radical Custom na uszczelnienie silnika i napraw? hamulc?w. Na pierwszy ogie? poszed? silnik, a w zasadzie g?owica silnika. G?owica jest tutaj dwucz??ciowa i ju? po zdj?ciu pierwszej cz??ci okaza?o si?, ?e blaszane klamry trzymaj?ce koniki s? pop?kane. Cz??ci na szcz??cie tanie i dost?pne, tak ?e zosta?y zam?wione w Mercedesie razem z kompletem uszczelnie? g?owicy (uda?o si? dosta? ca?y kit, prawdopodobnie jeden z ostatnich w Polsce), oraz kompletem wszystkich ?rub g?owicy. Rozkr?canie do?u g?owicy sz?o topornie i opornie... ?ruby by?y ponaci?gane, prawdopodobnie kto?, kto kiedy? ?ci?gn?? g?owic? skr?ci? j? na tych samych ?rubach i aby nie popsu? bardziej sz?o to jak sz?o (?eby nie zepsu? gwint?w w bloku).

Jednocze?nie na warsztat posz?y hamulce. Na tym etapie przednie tarcze i klocki zosta?y ocenione jako bardzo dobre, tylne tarcze posz?y do przetoczenia, a klocki do wymiany. Problem wi?kszy by? z zaciskami, kt?re zapieka?y si?, nie odbija?y itd i pad?a decyzja o ich pe?nej regeneracji. Dodatkowo tarcze kotwiczne okaza?y si? by? w stanie agonalnym (i tu mi?a niespodzianka, oryginalne w Mercedesie by?y ponad p?? ta?sze, ni? zamienniki). Po tym zabiegu hamulce powinny by? niezawodne, przewody hamulcowe i linki od r?cznego by?y ju? wcze?niej "za mojej kadencji" wymienione na nowe.

tak wygl?da?y tarcze:


Wr??my do silnika - po zdemontowaniu g?ry g?owicy pokaza?o si? spustoszenie w uk?adzie rozrz?du. ?lizgi rozrz?du by?y starte do imentu, jeden ?lizg w og?le pop?ka?... Co ciekawe ?a?cuch i ko?a w bdb stanie, co pozwala s?dzi?, ?e kto? niedawno zmienia? rozrz?d, ale nie wymieni? ?lizg?w i napinacza. Przy okazji wysz?a kolejna ciekawostka - karter g?owicy z?o?ony by? na sylikonie, bez uszczelki... (i co si? dziwi? mam, ?e la?).



Co do samej g?ry g?owicy...







wszystkie zawory wydechowe wypalone... ale g?owica posz?a w dobre r?ce, zaj??a si? ni? firma Papie? z Krakowa (dla zamiejscowych powiem, ?e znana, renomowana, dobra ;) )

Po remoncie g?owicy przyszed? czas na sk?adanie :)



Rado?? nie trwa?a d?ugo, bo po posk?adaniu wszystkiego do kupy pu?ci? napinacz rozrz?du... no nic, trzeba by?o kupi?, jedyny problem, ?e nie ma w Polsce nikt ani u?ywki, ani nowego, w ASO trzeba ?ci?ga? te? i cena zaporowa... Uda?o mi si? wreszcie gdzie? kupi? za Odr?.

Silnik posk?adany, to jeszcze troch? o hamulcach... Do wymiany tarcz kotwicznych z ty?u potrzeba ?ci?gn?? piasty. Niby nic, ale w ponad trzydziestoletnim aucie, kt?re nigdy nie mia?o tego robionego okaza?o si? by? to niemo?liwe, Przy okazji okaza?o si?, ?e p??osie trzymaj? si? piast na ?linie z cukrem (w og?le nie by?y przykr?cone). Kupi?em nowe ?o?yska, nowe mocowania p??osi, nowe (u?ywane) piasty... Do tego komplet wszystkich ?rub (bo stare piasty kto? poprzewierca? kilka ?rub z M12 na M14...

Jak i tak auto sta?o i mia?o du?o rzeczy rozkr?canych to przy okazji niejako dosta?o komplet nowych amortyzator?w MONROE.

I jak przysz?o do odebrania auta to zacz??y si? kolejne problemy... tym razem z elektryk?... ducha wyzion?? przeka?nik od pompy paliwa... jak si? p??niej okaza?o dwie wtyczki by?y zamienione, co powodowa?o zwarcie. Ale o tym p??niej.

Samoch?d zosta? odebrany zaraz przed classic moto show. Wypucowa?em go i pojecha?em :) niestety na miejscu po zgaszeniu silnika ju? nie chcia? ponownie odpali?. Okaza?o si?, ?e pali dobrze na zimnym, a na ciep?ym ni cholery... Po powrocie z wystawy zabra?em si? za to, i wysz?o szyd?o z worka - nie podpi?ty by? WUR (warm up regulator, cz??? uk?adu K-Jetronic odpowiadaj?ca za ssanie) - i samoch?d ca?y czas dostawa? dawk? rozruchow?, co prowadzi?o do zalewania si? silnika. Na szcz??cie naprawa polega?a na wpi?ciu jednej wtyczki ;) Kupi?em sobie stroboskop i tachometr laserowy (w tamtych czasach Mercedes uwa?a?, ?e obrotomierz to jest zb?dny luksus, nawet w prawie trzylitrowej benzynie) poustawia?em wszystko...

Jednak auto wr?ci?o do mechanik?w, jeszcze par? rzeczy wysz?o. Uszczelnienie g?owicy poskutkowa?o puszczenie do?em silnika - olej jak si? la?, tak si? la?, tylko z innych miejsc teraz. Poza tym hamulce z przodu jednak trzeba wymieni? na nowe i kupi?em du?o lepsz? przek?adni? kierownicz? ni? mia?em. Do tego na zamontowanie czeka? amortyzator skr?t?w (kto? go wymontowa? kiedy?, ale uda?o mi si? dosta? nowy bez problemu)

Szybka diagnoza i do wymiany s? uszczelniacze wa?u, zar?wno od ko?a pasowego, jak i od skrzyni bieg?w, leje miska olejowa (tutaj miska jest dwucz??ciowa, najpierw jest karter - taki jakby d?? bloku silnika, a p??niej "miska w?a?ciwa". Ciek?o mi?dzy silnikiem a karterem). Od razu wszystkie paski nap?dowe te? wymieniamy.

Karter po ?ci?gni?ciu okaza? si? by? krzywy... poszed? do Papie?a, planowa? si? nie da, bo wa? uderzy, pr?ba prostowania spowodowa?a p?kni?cie... uda?o si? kupi? nowy (u?ywany) karter, od razu doczy?ci? go, odmalowa? misk? i kolejny wyciek z g?owy. Tylko szkopu? w tym, ?e silnik poza autem...



od razu wysz?y dwie kolejne rzeczy - p?kni?ta rurka od powrotu oleju z g?owicy do miski (dost?pna w ASO), i podda?a si? ch?odnica oleju - a ?ci?lej m?wi?c "zaspawa?y si?" przewody olejowe do kr??c?w ch?odnicy. Cena nowej ch?odnicy i nowych przewod?w zab?jcza. Dzi?ki uprzejmo?ci "iren" z forum w114-w115, od kt?rego dosta?em dobre kr??ce, uda si? odratowa? moj? star? ch?odnic?. Na razie w oczekiwaniu na przewody oleju ch?opaki ogarn?li za?lepki tych przewod?w. W mi?dzyczasie wysz?o jeszcze, ?e wyciek z przodu jest przez walni?t? ch?odnic? oleju z automatycznej skrzyni, zespolon? z ch?odnic? wody. Kolejny wydatek...



Ch?opaki posk?adali wszystko do kupy, auto wr?ci?o "do domu". Umyte i nawoskowane oczekuje na kolejny etap prac... Nie wszystko si? niestety uda?o. Uszczelniacz wa?u przy skrzyni cieknie, wymieniony by? dwukrotnie, ci?gle cieknie. Ch?opaki z Radical Custom podejrzewaj? ?le przeprowadzon? kiedy? konwersj? z manuala na automat i proponuj? powr?t do manuala. Co b?dzie czas poka?e... Na razie merc zapada w zimowy sen...









Wiecz?r, mg?a... stwierdzi?em, ?e par? zdj?? na zako?czenie roku zrobi? :)








Par? zdj?? pokazuj?cych co si? b?dzie dzia?o przez zim? :)






Stycze? 2016

Poma?u do przodu :) Na pierwszy ogie? drzwi prawy ty?









Taki szybki filmik zrobi?em. Wiadomo, nie chodzi w wyg?uszaniu drzwi o stukanie w nie palcem, ale daje wyobra?enie jaka jest r??nica

https://youtu.be/4oRaP2U918A

A tymczasem po paru godzinach walki... :)







Wymieni?em g?bk? pod tapicerk? boczka na GMS-012 o grubo?ci 3mm, tamta poprzednia jednak za gruba by?a :) zrobi?em te? kolejne drzwi ;)



Nie zrobi?em zdj?cia jednego, ale wn?trze r?wnie? jest wyg?uszone, mat? STP silver.





wczoraj felgi trafi?y do Authentic Cars na prostowanie, lakierowanie i polerowanie :) Mam nadziej?, ?e na wiosn? auto b?dzie ju? w pe?ni gotowe :)

A tymczasem, aby zako?czy? temat drzwi...

lewe prz?d:






Lewe ty?






Nast?pna w kolejno?ci pod?oga i ?ciana grodziowa... p??niej baga?nik i maska

koniec stycznia 2016

Tylko ciiii... i tak gdzie? za miesi?c dopiero wejd? do auta

luty 2016

No to czas na relacj? z najgorszej cz??ci wyg?uszania: pod?ogi i ?ciany grodziowej. Par? dni roboty, mam nadziej?, ?e efekt b?dzie co najmniej zadowalaj?cy :) Jaki jest pow?d tak szeroko zakrojonych dzia?a?? Podczas remontu blacharskiego fabryczne wyg?uszenia zosta?y zniszczone i w aucie by?o po prostu g?o?no! Jak? technologi? robi?em? T? sam?, co drzwi, czyli maty butylowe a na to g?bka. Z ty?u by?y to maty STP silver, z przodu maty Dynamat extreme. Na to gdzie si? da?o posz?a g?bka GMS01, a gdzie by?o za ciasno g?bka GMS12. Dlaczego r??ne maty z przodu i z ty?u? Poniewa? prz?d przenosi wi?cej d?wi?k?w dosta? lepsz? mat? ni? ty?. Jakbym mia? por?wna? te dwa produkty, to Dynamat jest bardziej mi?kki i ?atwiej si? przykleja, natomiast STP ?atwiej si? tnie, do tego ma naniesion? siatk? co oko?o 5 cm, co zdecydowanie u?atwia uzyskanie prostych linii ci?cia.

No to po kolei, najpierw maty:
Strona prawa



Strona lewa (wida? ile wyg?uszenia zosta?o po remoncie ;)


Na to posz?y g?bki:
Strona prawa


Strona lewa


Tak wysz?a ca?o??


A tak prawie na gotowo (tapicerki przed wyczyszczeniem)


Co dalej z autem? W sobot? jedzie do czyszczenieauta.pl na korekt? lakieru :)

ko?a gotowe :)


Dotar?y oponki... nic, tylko montowa? na auto :)




Marzec 2016

Dzisiaj odebra?em auto z czyszczenieauta.pl. Samoch?d przeszed? korekt? lakieru, a nast?pnie zabezpieczony zosta? pow?ok? Max Protect UNC-R. Co ciekawe, pow?oka ta wg. opinii chocia?by z kosmetykaaut.pl przyciemnia lakier - u mnie moim zdaniem wysz?o odwrotnie :) Zdj?cia nie oddadz? r??nicy w wygl?dzie lakieru, ale na ?ywo jest ona kolosalna :) na koniec wyprane zosta?o wn?trze. Prawdopodobnie s? to ostatnie zdj?cia z tym zawieszeniem i ko?ami











Ko?a za?o?one, wysz?o "taktorowo" - zgodnie z oczekiwaniami ;)



Ale ju? wpad?y spr??yny H&R -50/-50 (pewnie si? jeszcze troch? u?o??). Do tego przek?adnia kierownicza po regeneracji i auto prowadzi si? perfekcyjnie :)








Problemem okaza?y si? dekielki, gdy? z przodu piasta jest d?u?sza ni? felga i zwyk?y dekielek si? nie mie?ci :( Bardzo ch?tnie odkupi? komplet oryginalnych dekielk?w do Rial Mesh (takie odstaj?ce od felg), a tymczasem b?d? co? kombinowa? ;)

Kwiecie? 2016
Troch? zdj?? z rozpocz?cia sezonu dw?ch klub?w: Krakowskie Klasyki i Krakowskie Klasyki Noc?















troch? aktualizacji :)

m?j prze??cznik wycieraczek by? do?? zu?yty, do tego niezbyt sprawny - uda?o si? kupi? takie cacuszko :)


Co prawda tylko prz?d na ma?ym zdj?ciu, ale zawsze co? - beczka w classicauto ;) Inn? kwesti? "do pochwalenia si?" jest to, ?e zdj?cia w artykule s? mojego autorstwa :)


Nast?pnie auto trafi?o do mechanika... poprzedni teoretycznie wymienia? uszczelniacz wa?u od strony skrzyni. Co wi?cej, wymienia? go dwa razy, bo po pierwszej wymianie la?o tak samo. Po drugiej wymianie nic si? nie zmieni?o. Mechanik stwierdzi?, ?e win? ponosi konwersja z manuala na automat i ?e koniecznie trzeba wr?ci? ze skrzyni? manualn?. W skr?cie: zamiast zmienia? skrzyni? bieg?w zmieni?em mechanika. Okaza?o si?, ?e cokolwiek pierwszy mechanik wymienia? (a widzia?em silnik poza autem, wi?c co? wymienia?), to nie by? to na pewno sznur. Zastany w aucie rozsypywa? si? w py? przy dotkni?ciu. W ko?cu zosta?o to porz?dnie ogarni?te i w ko?cu nie cieknie z wa?u ! :) Po tym wszystkim auto zosta?o wypucowane w http://www.czyszczenieauta.pl





Przez dwa lata nie uda?o mi si? kupi? oryginalnych dekielk?w od Rial Mesh. O ile nie mia?o to znaczenia, gdy felgi czeka?y na za?o?enie, to na aucie wygl?da?o to co najmniej ?rednio. Skoro nie da?o si? po dobroci, trzeba by?o gwa?tem ;) Z przodu wpad?y dystanse 10mm, z ty?u dystanse 23mm, do tego nowe ?rubki i ostatecznie uda?o si? zrobi? miejsce dla p?askiego dekielka :) Zrobi?em sobie dekielki z logiem MB i tak to oto wszystko wygl?da :)

prz?d przed i po:


ty? przed i po:


ca?o?? po:


Lepsze zdj?cia wklej? wkr?tce ;)

lipiec 2016
tymczasem z ty?u wesz?y nowe ni?sze gumy i nowe amory (jeden "stary" z przebiegiem 300 km sprawno?? poni?ej 40% - sprzedaj?cy znikn??). I w ko?cu jest tak jak chcia?em :)


(pierwsza fotka moja, drug? zrobi? Beddie (capo di tutti capi KKN)




A w czwartek by?o tak:

zdj?cie autorstwa mojego, czyli Amatorskie zdj?cia samochod?w


trzy zdj?cia autorstwa Lemurografia




zdj?cie autorstwa PhotoCar
 
 
wwiecha 
Nowicjusz


model auta: w123 280E
imi?: Wojciech
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 15
Skąd: Krak?w
Wysłany: 12-03-2017   

stycze? 2017
Wersja zimowa :)







?adna pogoda, czas przewietrzy? beczk? :)

















Taki filmik jak elastyczne jest m110
https://youtu.be/y_L7e4MHVM8

luty 2017

Zdj?cia (nieoddaj?ce ca?ego efektu) po ostatnim myciu. Na ?ywo jest lepiej, te s? robione kom?rk? i nie s? obrobione w ?aden spos?b:





Poniewa? auto wycofa?em ze sprzeda?y, to bardzo ch?tnie kupi? drewno zebrano wok?? lewarka, w wersji na 2 w?skie przyciski :) jakby kto? mia?, przygarn?, mo?e mie? uszkodzony lakier

Robi?em do aukcji zdj?cia wn?trza, tutaj si? nie pojawi?y, wi?c wklejam:














Marzec 2017

Przysz?o przedwio?nie, czas wskoczy? w letnie ciuszki :) Nie jest to ostateczny wygl?d 2017 :)








 
 
wwiecha 
Nowicjusz


model auta: w123 280E
imi?: Wojciech
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 15
Skąd: Krak?w
Wysłany: 12-03-2017   

Podzieli?em na 3 cz??ci, bo ograniczy?a mnie ilo?? znak?w pojedynczego posta... ten czwarty tak na przysz?o?? te? rezerwuj? ;)

OSTRZEGA?EM, ?e to d?uga historia :)

Co ciekawe, auto by?o wystawione na sprzeda? przez zim? i nie by?o zainteresowania... a widzia?em wiele trup?w w niewiele ni?szych cenach, kt?re sz?y na pniu.
 
 
Bogdan 190 
Zabytek



model auta: W201 2.0D
ilo?? spot?w: 3
imi?: Bogu?
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 1725
Skąd: Wodzis?aw ?l/Rybnik
Wysłany: 12-03-2017   

Fuuuuu poczyta?em i grubo.... zaparcie i ch?ci du?o widze....graty ch?opie
_________________
http://www.seven-fifty.in....php?f=1&t=4051

  Zaproszone osoby: 6
 
AiM 
Mercmaniak



model auta: W124
imi?: Ania i Michal
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 494
Skąd: Gliwice/Zabrze
Wysłany: 12-03-2017   

Pi?knota i mn?stwo pracy w?o?one <spoko>
Nie ?al sprzedawa
_________________

 
 
george 
Moderator



model auta: W123 300D turbo USA 85'
ilo?? spot?w: 11
spotkania klubowe: 8
Zloty: 4
imi?: Daniel
Pomógł: 22 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 3728
Skąd: Rybnik
Wysłany: 12-03-2017   

Super!!!
Gdzie? ju? to ogl?da?em i czyta?em
_________________
Do posiadania Mercedesa trzeba dojrze?....
W163 ML 430 00r
W124 94r E 200 TE ex
W 123 300 D turbodiesel USA 85r
VW polo coupe 1,0 92r-ex
W 201 91r 1,8 benz\LPG -ex
W123 300 D 80r -ex
W123 300 D 76r -ex
Wartburg 353 W 85r- ex
Fiat 126p 80 r - ex
 
 
Testor 
Mercmaniak



imi?: Testor
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 392
Skąd: PL
Wysłany: 12-03-2017   

Szacun. Rewelacja. Pi?kna beka i m?j ukochany kolor.
 
 
 
MartinezTychy 
Obiekt muzealny



model auta: WDB 124 E Klase 2,0 Diesel 93'
ilo?? spot?w: 9
imi?: Marcin
Pomógł: 96 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 3314
Skąd: Tychy
Wysłany: 12-03-2017   

Przeczyta?em od deski do deski,gratuluj? za wytrwa?o??.
Ocenie na ?ywo,mam nadziej?,?e wpadniesz do Rybnika na Rozpocz?cie sezonu.
Pozdrawiam.
_________________
Transport Osobowy od 8 do 50 os?b.
wemabus@onet.pl lub 602 370 222.
Reanault Iliade 2004 nowa w Firmie.
Fiat Scudo 2010 nowy w Firmie.
Pozdrawiam Marcin.
www.autobusy-tychy.pl
 
 
 
wwiecha 
Nowicjusz


model auta: w123 280E
imi?: Wojciech
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 15
Skąd: Krak?w
Wysłany: 12-03-2017   

Auto ma temat na forum beczkolandia.com.pl i w114-w115, mo?e gdzie? tam ;) ale tylko tu zosta?o to wszystko zebrane do kupy :)

Sprzeda? z jednej strony ?al ogromny, a z drugiej jak to m?wi? kto si? nie rozwija ten si? cofa. W tym aucie mo?na jeszcze tylko pakiet AMG do?o?y?, kt?ry notabene na dniach do mnie dotrze:) a ja bym wymieni? ch?tnie na 124 cabrio, albo czteroosobowego sl...
 
 
adios 
Zabytek



model auta: W204 C200 - M271 2007r
ilo?? spot?w: 1
imi?: Adam
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1901
Skąd: g?rny ?l?sk
Wysłany: 12-03-2017   

Gratuluj?. :)

Du?o pracy i du?o historii .

Fajnie by?o by widzie? kiedy? na ?ywo na jakim? zlocie. :razz:

Pozdrawiam :smile:
_________________
W204 C200 M271 184KM 2007r
-W245 B150 95KM 2005r

Ex:Fiat Bravo 1.4 Turbo T-Jet -2012r
Ex:W202 1999r CDI OM611
Ex:W203 Lift Sedan Automatic - 2004/05r CDI OM646
Ex:W201- 1988r OM601
Ex:Skoda Favorit
 
 
 
wwiecha 
Nowicjusz


model auta: w123 280E
imi?: Wojciech
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 15
Skąd: Krak?w
Wysłany: 12-03-2017   

Bardzo ch?tnie przyjad?, ale u mnie z czasem bardzo kiepsko :(
 
 
*mroczny 
Zabytek



model auta: W123 200D
imi?: Jakub
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 1667
Skąd: Tarnowskie G?ry
Wysłany: 12-03-2017   

Dobra robota i pi?kny samoch?d :wink: 124 te? fajne, ale nie wiem czy nie zat?sknisz potem mimo wszystko za beczk?.
_________________
HEBEL TEAM
W123 240D 83r - KEBAB
W201 2.5 Turbo 93r
EX: W123 200D 82r-Hebel
Ostatnio zmieniony przez MartinezTychy 13-03-2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
typ2006 
Oldtimer



model auta: W201 2.0E
imi?: Marek
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 845
Skąd: Racib?rz
Wysłany: 13-03-2017   

Powiem kr?tko - robi wra?enie :D Du?o pracy, ale efekt wart zachodu.

PS. w ko?cu kto? z kim b?d? m?g? porozmawia? jak cz?owiek o kosmetykach :lol:
_________________
Hej Gość,
zerknij co tam znowu napsu?em w moim W201 2.0E '87

 
  Zaproszone osoby: 2
 
Harrington 
Prezes MB Silesia



model auta: w123&W201
ilo?? spot?w: 2
Zloty: 2
imi?: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 2669
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14-03-2017   

Pi?kna sprawa ! Takie podej?cie mi si? podoba :) musisz koniecznie pojawi? si? na rozpocz?ciu sezonu :)

Pozdro !
_________________
Pozdro 240
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 

PARTNERZY



 

Chrispeedy&Fenix "2005"

Masz pytania ? chcesz swobodnie porozmawia?  i podzieli? si? swoj? wiedz? ?! Pisz, komentuj i dyskutuj. Pami?taj o tym, ?e nie b?dziemy tolerowa? niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzm?w. Wymieniaj do?wiadczenia a nie obelgi ! regulamin
Zamieszczone na tym forum wpisy s? prywatnymi opiniami/plikami U?ytkownik?w forum.
Administracja forum MB SILESIA CLUB POLAND nie ponosi odpowiedzialno?ci za ich tre??.

 

Google
 
Strona wygenerowana w 0,92 sekundy. Zapytań do SQL: 14