MB Silesia Club Poland Strona Główna MB Silesia Club Poland
www.mb.slask.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[124/190/123ulep]
Autor Wiadomość
Gucio SLR 
Obiekt muzealny



ilo?? spot?w: 13
imi?: Grzesiek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 3975
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 08-01-2018   [124/190/123ulep]

Mam kilka pyta?.
Przymieram si? do remontu mechanicznego mojej beczki. Co prawda zbieram p?ki co cz??ci, ale r?wnie wa?nych jest kilka informacji na tym etapie.

Dlaczego pisz? tutaj - Auto ma zaadaptowany silnik OM601.

1. Czy w przypadku remontu g?owicy (Planowanie, szczelno?? i wszystkie zabiegi) trzeba kupi? jak?? nad wymiarow? UPG ? Pytam bo robi?em rok temu benzyn? i nie mia?o to ?adnego znaczenia, nawet nie by?o za bardzo wyboru do tego konkretnego silnika. Interesuje mnie w?a?nie jak to wygl?da w dieslu.

2.Czy ?ruby do g?owicy musz? by? nowe czy lepiej zastosowa? orygina?y ?

3. Czysto teoretycznie - Czy je?li ustawi? rozrz?d poprawnie na znaki i nie zmieni? fizycznie ustawienia pompy wtryskowej to po posk?adaniu g?owicy dam rad? odpali? motor i dojecha? nim do pompiarza ?

4.Co z rozrz?dem ? Lepiej zostawi? oryginalny czy kupi? nowy zestaw ? Po bardzo dlugim postoju s?ycha? w pierwszych sekundach takie ?a?cuchowe rz??enie z pod maski, ale tylko po bardzo d?ugim postoju.
_________________
1980r. Mercedes-Benz W123 200D
1997r. Mercedes-Benz W202 C180 ESPRIT
 
 
 
Bogdan 190 
Zabytek



model auta: W201 2.0D
ilo?? spot?w: 3
imi?: Bogu?
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 1725
Skąd: Wodzis?aw ?l/Rybnik
Wysłany: 08-01-2018   

Kiedy? przelicza?em remont, bo chcia?em od Marka (typ2006) kupi? OM601 to Ci powiem, ?e g?ra denar?w trzeba da? i nie wiem czy to op?acalne....czy nie lepiej je?dzi? a? padnie a mi?dzyczasie kupi? zapasowy...chcesz dobrze zrobi? to pod 3 tysie musisz liczy?...to w Twoim przypadku lepiej mo?e ori szuka????
_________________
http://www.seven-fifty.in....php?f=1&t=4051

  Zaproszone osoby: 6
 
Gucio SLR 
Obiekt muzealny



ilo?? spot?w: 13
imi?: Grzesiek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 3975
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 08-01-2018   

Pr?dzej zostan? transwestyt? ni? zamontuje tam OM615 ;) Op?aca si? czy si? nie op?aca, ja pytam o zagadnienia techniczne. Nie mam zamiaru d?u?ej je?dzi? z motorem z kt?rego si? leje z ka?dej strony olej a prawda jest taka , ?e kupuj?c u?ywany silnik kupujesz tak naprawd? kota w worku. Jak mam wyda? 1000 czy 1500z? na silnik, kt?ry te? b?dzie kopci? i rzyga? olejem to wol? wsadzi? te pieni?dze w zrobienie swojego motoru ;)
_________________
1980r. Mercedes-Benz W123 200D
1997r. Mercedes-Benz W202 C180 ESPRIT
 
 
 
Bogdan 190 
Zabytek



model auta: W201 2.0D
ilo?? spot?w: 3
imi?: Bogu?
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 1725
Skąd: Wodzis?aw ?l/Rybnik
Wysłany: 08-01-2018   

Czyli "beczka" do otwarcia maski ;) spoko....tak sobie polemizuje. Remont naprawd? drogi, chyba ?e tylko po ?ebkach uszczelni?....m?j Ci sprzedam ani kropelki oleju na zewn?trz :D
_________________
http://www.seven-fifty.in....php?f=1&t=4051

  Zaproszone osoby: 6
 
Gucio SLR 
Obiekt muzealny



ilo?? spot?w: 13
imi?: Grzesiek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 3975
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 08-01-2018   

Mega ch?tnie kupi?bym fajny silnik. Ale one maj? wszystkie natyrane tyle przebiegu, ?e nie wiadomo kiedy wyleci UPG albo wypluje pier?cienie wydechem, zazwyczaj je?d?? te? na s?abej jako?ci oleju, bo wi?kszo?? ludzi leje najta?szy minera? "bo czo?g" a te motory wcale tanie nie s?, o ile wog?le co? si? znajdzie zanim handlarze mirki wy?l? do afryki ;)
_________________
1980r. Mercedes-Benz W123 200D
1997r. Mercedes-Benz W202 C180 ESPRIT
 
 
 
MartinezTychy 
Obiekt muzealny



model auta: WDB 124 E Klase 2,0 Diesel 93'
ilo?? spot?w: 9
imi?: Marcin
Pomógł: 96 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 3314
Skąd: Tychy
Wysłany: 08-01-2018   

Tak z czysto technicznego punktu widzenia:
-ustawiasz silnik na I cylindrze na znakach rozrz?du
-?ci?gasz g?owic?,zak?adasz i po sprawie
-nie ma nadwymiarowych uszczelek po g?owic? do OM601
-?ruby powinny by? nowe do monta?u g?owicy,stare z regu?y s? przew??one
-po d?ugim postoju sp?ywa olej z napinacza i st?d taki klekot ?a?cucha,wymieni? napinacz i po sprawie
Je?li chcesz dobrze zrobi? t? operacj?,to zalecam:
-planowanie g?owicy
-wymian? prowadnic zaworowych na nowe
-nowe gumki zaworowe
-mo?esz si? liczy? z potrzeb? wymiany zawor?w,je?li przylgnia b?dzie cienka jak ?yletka
-po planowaniu wymyj dok?adnie g?owice by nie by?o w niej kana?ach olejowych lub wodnych paproch?w

Ty tyle.
Po co chcesz jecha? do pompiarza?
_________________
Transport Osobowy od 8 do 50 os?b.
wemabus@onet.pl lub 602 370 222.
Reanault Iliade 2004 nowa w Firmie.
Fiat Scudo 2010 nowy w Firmie.
Pozdrawiam Marcin.
www.autobusy-tychy.pl
 
 
 
D.J. 
Obiekt muzealny


model auta: W 123 230D-->250D
ilo?? spot?w: 5
imi?: Dominik
Pomógł: 263 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 6471
Skąd: Jankowice
Wysłany: 08-01-2018   

Uszczelki pod g?owic? sa w jednym wymiarze. Jak nie b?dziesz planowa? bloku to uszczelka spokojnie wystarczy standardowa.
_________________
MB W123 230D ->250D ???
VW Passat Variant 1.9 TDI
 
 
 
Gucio SLR 
Obiekt muzealny



ilo?? spot?w: 13
imi?: Grzesiek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 3975
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 08-01-2018   

Dzi?ki za info :) To ju? mi daje jaki? pogl?d sytuacji.
MartinezTychy napisał/a:
Po co chcesz jecha? do pompiarza?


S?ysza?em, ?e to obowi?zkowo po wyci?ganiu g?owicy. A diesla bede robi? pierwszy raz - poprzednio robi?em benzyne wielopunkta tak?e nie mam z tym do?wiadczenia.
_________________
1980r. Mercedes-Benz W123 200D
1997r. Mercedes-Benz W202 C180 ESPRIT
 
 
 
AiM 
Mercmaniak



model auta: W124
imi?: Ania i Michal
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 494
Skąd: Gliwice/Zabrze
Wysłany: 08-01-2018   

1. Nie zawsze si? planuje g?owic?. Dobry mechanik powinien j? najpierw sprawdzi?, bo (o ile w dieslu nie ma to znaczenia) w benzynie nie dopr??a si? niepotrzebnie silnika. Uszczelki s? jednej grubo?ci.
2. Nowe. ?ruby g?owicy maj? elastyczny rdze? i si? wyci?gaj?.
4. Napinacz do wymiany. U mnie by?o to samo tylko inne d?wi?ki, bo napinacz inny.

Moim zdaniem lepiej zosta? przy tym silniku co jest i o niego zadba?. Wi?kszo?? uszczelnie? (opr?cz g?owicy) mo?na wymieni? samemu. Przy odpowiednich narz?dziach i chwili spokoju mo?na by si? i za g?owic? wzi?? jak kto? ma smyka?k?. Chyba ?e planujesz (lub przewidujesz) grubszy remont.
_________________

 
 
Gucio SLR 
Obiekt muzealny



ilo?? spot?w: 13
imi?: Grzesiek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 3975
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 09-01-2018   

Ja nie wyznaje nie planowania ;) W poloneziw ktos tak robil przedemna i byla do poprawki po 15 tys km
_________________
1980r. Mercedes-Benz W123 200D
1997r. Mercedes-Benz W202 C180 ESPRIT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 

PARTNERZY



 

Chrispeedy&Fenix "2005"

Masz pytania ? chcesz swobodnie porozmawia?  i podzieli? si? swoj? wiedz? ?! Pisz, komentuj i dyskutuj. Pami?taj o tym, ?e nie b?dziemy tolerowa? niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzm?w. Wymieniaj do?wiadczenia a nie obelgi ! regulamin
Zamieszczone na tym forum wpisy s? prywatnymi opiniami/plikami U?ytkownik?w forum.
Administracja forum MB SILESIA CLUB POLAND nie ponosi odpowiedzialno?ci za ich tre??.

 

Google
 
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14