MB Silesia Club Poland Strona Główna MB Silesia Club Poland
www.mb.slask.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
EGR-Dopalanie spalin
Autor Wiadomość
broneq 
Weteran



model auta: W123 230CE, W115 220D, Astra F Classic
ilo?? spot?w: 3
imi?: KAMIL
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1432
Skąd: WIELICZKA
Wysłany: 19-02-2007   Re: kto pomoze przy nr.VIN

tadziora napisał/a:
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985) - Dopalanie spalin zaw?r EGR

Podobno nie ma wi?kszego cholerstwa ni? to. Szczeg?lnie w SL(C) W107 USA
tadziora napisał/a:
859 model update ii (с 01.01.1978) - Model po liftingu gril zintegrowany z maska inna tylna klapa

Tak my?la?em, ale nie by?em pewny wi?c sie nie wypowiadalem :-D
_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... s? doskona?e.
 
  Zaproszone osoby: 1
 
broneq 
Weteran



model auta: W123 230CE, W115 220D, Astra F Classic
ilo?? spot?w: 3
imi?: KAMIL
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1432
Skąd: WIELICZKA
Wysłany: 19-02-2007   Re: kto pomoze przy nr.VIN

tadziora napisał/a:
EGR jest tylko stosowany w DIESLU ...... :wink: :wink: :wink: Tak OT

<glupek> <glupek> <glupek> <glupek> <glupek>
No c?? :-D A co to jest to o czym ja pisa?em? Chodzi o takie cos co powoduje obnizenie toksyczno?ci spalin i by?o po '73 stosowane w W107 - USA??
_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... s? doskona?e.
 
  Zaproszone osoby: 1
 
broneq 
Weteran



model auta: W123 230CE, W115 220D, Astra F Classic
ilo?? spot?w: 3
imi?: KAMIL
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1432
Skąd: WIELICZKA
Wysłany: 19-02-2007   Re: kto pomoze przy nr.VIN

tadziora napisał/a:
No wiesz nie wiedzia?em ze 107 by?y w dieslu... :smt005 :smt005 :smt005 :lol: :lol: :lol: :wink: :wink:

Oj no wiem :-) :-) :-)
Mnie chodzi o to, ?e W107 w wersjach USA mia?y (w swoich benzynowych, bo tylko takie by?y ;-) ;-) ;-) , silnikach)jakies takie ustrojstwo co mia?o ogranicza? emisje spalin, a nie by?o katalizatorem, tylko czym w?a?nie takim jak diesel'owskie EGR.
_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... s? doskona?e.
 
  Zaproszone osoby: 1
 
bkslash 
Obiekt muzealny



model auta: C123 AMG
ilo?? spot?w: 3
imi?: Adam
Pomógł: 48 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 2201
Skąd: Cz?stochowa
Wysłany: 20-02-2007   

tadziora napisał/a:
Wiesz co jak co ale o EGR w silnikach benzynowych jeszcze nie s?ysza?em

No to moge Ci pokazac :) VW Derby, silnik HB 1100 ccm w wersji ekonomicznej - z kolektora wydechowego idzie rurka z zaworem do kolektora ssacego. Dzieki temu po pierwsze kolektor jest dosc szybko podgrzewany a dodatkowo czesc spalin jest dopalana wraz z porcja 'swiezego' paliwa. A czy w przypadku VW nazwali to EGR to nie wiem :)
_________________
----------------------
C123 AMG-Hermann
C123 280CE Rallye Carlsson
W140-Hubert
W201-Hartmut (zawsze w pami?ci :( )
W450-Smart
W208-Hartlieb
W203.745-Halyna/Celyna :)
 
 
 
akim42 
Oldtimer


model auta: W 201 250D 1985-ex i S124 300D 24V
imi?: Mariusz
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 574
Skąd: stolica ROWu
Wysłany: 20-02-2007   

bkslash, Mia?em VW POLO z silnikiem HB 1100 i u mnie ta rurka od wydechu podgrzewa?a tylko kolektor ss?cy :?:



Gdybym nie rozbiera? mojego to nie zabieram g?osu w tej sprawie ,nie by?o ?adnego zaworka ani nawet dziurki w kolektorze - te? mam ciekawsk? natur? i musia?em zg??bi? tajemnic? tego? urz?dzenia.

Mo?e tylko wersja economic mia?a recyrkulacj? ?
_________________
Gość - pozdrawiam Ci?
W201 250D 1985-ex
S124 300D 24V 1994

Mam angielskie poczucie humoru
Ostatnio zmieniony przez akim42 20-02-2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bkslash 
Obiekt muzealny



model auta: C123 AMG
ilo?? spot?w: 3
imi?: Adam
Pomógł: 48 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 2201
Skąd: Cz?stochowa
Wysłany: 20-02-2007   

akim42 napisał/a:
bkslash, Mia?em VW POLO z silnikiem HB 1100 i u mnie ta rurka od wydechu podgrzewa?a tylko kolektor ss?cy :?:

U mnie jest otwor w kolektorze i spaliny recyrkuluja - zobaczylem dopiero jak calkiem rozbebeszylem kolektor.

pozdro
_________________
----------------------
C123 AMG-Hermann
C123 280CE Rallye Carlsson
W140-Hubert
W201-Hartmut (zawsze w pami?ci :( )
W450-Smart
W208-Hartlieb
W203.745-Halyna/Celyna :)
 
 
 
DamianS 
Oldtimer



model auta: Mercedes - Benz W124 230 E, 200D
ilo?? spot?w: 5
imi?: Damian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 758
Skąd: Wola/Kettering
Wysłany: 20-02-2007   

Na przykladzie Scani :

Euro 4, technika EGR i SCR

Dzi?ki szeroko zakrojonym pracom badawczo-rozwojowym nad nowymi technologiami, Scania uzyska?a mocn? pozycj? umo?liwiaj?c? oferowanie odpowiednich rozwi?za?, zapewniaj?cych wiod?c? ekonomik? eksploatacji, osi?gi oraz ergonomiczne ?rodowisko pracy kierowcy dla r??nego rodzaju zada? transportowych.


Maj?c na uwadze wymogi normy Euro 4 i Euro 5, Scania zaadaptowa?a dwa zupe?nie r??ne rozwi?zania techniczne: EGR (Exhaust Gas Recirculation) i SCR (Selective Catalytic Reduction). Rozwi?zania te przyczyniaj? si? do dodatkowej redukcji poziom?w emisji silnik?w wysokopr??nych. Ta dwukierunkowa strategia umo?liwia idealne dostosowanie odpowiedniego rozwi?zania do okre?lonych zastosowa?.

Kiedy EGR?
Technika EGR atakuje spaliny u ?r?d?a - w komorze spalania. Uk?ad EGR nie wymaga dodatkowej utylizacji spalin i nie narzuca ?adnych restrykcji, co do jako?ci tankowanego paliwa. Scania EGR to proste rozwi?zanie, kt?re pozwala po??czy? ni?sze poziomy emisji spalin z rewelacyjn? ekonomik? eksploatacji przy zastosowaniu dowolnego rodzaju oleju nap?dowego.

Fakt, i? pojazdy z silnikami Scania Euro 4 nie wymagaj? stosowania ?adnych dodatk?w utylizacyjnych umo?liwia ich wykorzystanie w dowolnym miejscu bez troski o dost?pno?? tych dodatk?w. Silniki te posiadaj? w?asny system sterowania silnikiem Scania, jak r?wnie? wysokoci?nieniowy uk?ad wtrysku paliwa Scania (Scania HPI). W niekt?rych przypadkach b?d? posiada?y te? turbowspomaganie (turbocompounding) dla zapewnienia optymalnej ekonomiki eksploatacji. Umo?liwia to utrzymanie koszt?w eksploatacji na poziomie silnika Euro 3 przy znacznie ni?szych emisjach tlenku azotu i cz?stek sta?ych.





Kiedy SCR?

Podczas, gdy uk?ad EGR wymaga wy?szej wydajno?ci ch?odzenia, rozwi?zanie techniczne Scania SCR umo?liwia wydajn? prac? silnika nie ograniczaj?c wydajno?ci ch?odzenia. SCR to metoda utylizacji, kt?ra wymaga uzupe?nienia odpowiedniego dodatku ka?dorazowo przy tankowaniu paliwa. Obecnie rozwi?zanie SCR jest stosowane w najmocniejszych silnikach Scania. W Europie Zachodniej trwa rozbudowa infrastruktury stacji mocznikowych, AdBlue. Og?lne koszty eksploatacji w??cznie z kosztem AdBlue b?d? por?wnywalne z poziomem koszt?w dla silnik?w Euro 3.


_________________
R129 300SL
EX W208 230K
EX W 124 E200D
EX W 115 240D 3.0
EX W 124 230E
 
  Zaproszone osoby: 3
 
bkslash 
Obiekt muzealny



model auta: C123 AMG
ilo?? spot?w: 3
imi?: Adam
Pomógł: 48 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 2201
Skąd: Cz?stochowa
Wysłany: 21-02-2007   

tadziora napisał/a:
Wiesz chodzi?o mi o mercedesa :wink: :wink: :wink:

no to oki :) :) Ale jak widac VW tez ma dobre rozwiazania :) I to ile lat temu!
Pozdroofko
_________________
----------------------
C123 AMG-Hermann
C123 280CE Rallye Carlsson
W140-Hubert
W201-Hartmut (zawsze w pami?ci :( )
W450-Smart
W208-Hartlieb
W203.745-Halyna/Celyna :)
 
 
 
Tomasz Bugaj 
Oldtimer


model auta: W140 3,5 turbodiesel
imi?: tomek
Pomógł: 24 razy
Wiek: 58
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 654
Skąd: ziemi?cice
Wysłany: 22-02-2007   

Dopalanie spalin to straszny syf najlepiej pood?acza? w??yki podci?nienia i je poza?lepia? - w zu?ytym silniku przez zaw?r dopalania spalin przedostaje si? na zawory mn?stwo swi?stw i nagar?w - po od?aczeniu tego silnik od razu zaczyna lepiej pracowa
 
 
 
bkslash 
Obiekt muzealny



model auta: C123 AMG
ilo?? spot?w: 3
imi?: Adam
Pomógł: 48 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 2201
Skąd: Cz?stochowa
Wysłany: 23-02-2007   

Tomasz Bugaj napisał/a:
w zu?ytym silniku

Dlaczego od razu zakladac, ze silnik jest zuzyty??? Moj w VW nie jest i wszystko dziala wysmienicie :) A jak jest zuzyty, to sie robi remont i jest git :)

Pozdr
_________________
----------------------
C123 AMG-Hermann
C123 280CE Rallye Carlsson
W140-Hubert
W201-Hartmut (zawsze w pami?ci :( )
W450-Smart
W208-Hartlieb
W203.745-Halyna/Celyna :)
 
 
 
Tomasz Bugaj 
Oldtimer


model auta: W140 3,5 turbodiesel
imi?: tomek
Pomógł: 24 razy
Wiek: 58
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 654
Skąd: ziemi?cice
Wysłany: 23-02-2007   

wszystkie s? zuzyte - zw?aszcza te po polskim remoncie
 
 
 
broneq 
Weteran



model auta: W123 230CE, W115 220D, Astra F Classic
ilo?? spot?w: 3
imi?: KAMIL
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1432
Skąd: WIELICZKA
  Wysłany: 24-02-2007   

Tomasz Bugaj napisał/a:
wszystkie s? zuzyte - zw?aszcza te po polskim remoncie

:-D :-D :-D :-D :-D ?mieszne :-P
Dlaczego odrazu zak?ada?, ?e w Polsce nikt nie umie wyremontowa? Mercedeasa?
Cho? musz? przyznac racj? z powyzszym. najlepiej to ustrojstwo od??czy?, pomin?? wywali? i co tam jeszcze. Bo to, jak ka?dy hAmeryka?ski pomysl "proekologiczny" jest durne :-p . Tak jak ich WIEEELLLLLLKKKKIIII zderzaki post 1973.
_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... s? doskona?e.
 
  Zaproszone osoby: 1
 
Tomasz Bugaj 
Oldtimer


model auta: W140 3,5 turbodiesel
imi?: tomek
Pomógł: 24 razy
Wiek: 58
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 654
Skąd: ziemi?cice
Wysłany: 24-02-2007   

Nie twierdz? ?e w Polsce nikt nie umie porz?dnie wyremontowac silnika mercedesa, Twierdz? natomiat ?e raczej nikt ich porz?dnie nie remontuje ze wzgledow finansowych Pomija sie pewne kosztowne operacje i zakupy dobrych jako?ciowo cze?ci, bo szkoda kasy. Robi?em ostatnio kompletny i porzadny remont silnika w mercedesia 250D i koszt wyni?s? ok 10000 z? Kto z was tyle by zap?aci? ( moja mar?a to by?y jakie? 2000 z?) Robi? te? cz?sto tzw polskie remonty silnik?w beczek w cenie 2500 - 3000 - Nowe t?oki, szlif kontrola pompy i g?owicy plus panewki i jesli trzeba szlif wa?u, a gdzie nowe wtryski, nowe tulejki wszelkich mozliwych wa?k?w, nowe komory wst?pne, nowa pompa wody, nowa pompa oleju cz?sto remont pompy wtryskowej z wymiana sekcji itp. itd.
 
 
 
przemek 
Obiekt muzealny



model auta: dwie?ciepierwszy i dwiesciedziewiaty
ilo?? spot?w: 14
spotkania klubowe: 6
imi?: Przemek
Pomógł: 53 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Mar 2005
Posty: 4507
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 25-02-2007   

Tomasz Bugaj napisał/a:
Kto z was tyle by zap?aci?


Nikt, bo za tyle kasy kupuje sie kilka u?ywanych silnik?w w niewiadomym stanie :-D albo W124 z takim motorem do jazdy ;) takie s? realia... i nie mowie co jest lepszym wyj?cie ;-)

pzdr
_________________

 
 
 
Tomasz Bugaj 
Oldtimer


model auta: W140 3,5 turbodiesel
imi?: tomek
Pomógł: 24 razy
Wiek: 58
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 654
Skąd: ziemi?cice
Wysłany: 25-02-2007   

Najcze?cie dzi?ki temu ma si? na d?u?szy czas zaj?cie w kanale i duuu?o z?omu w gara?u, oraz uciech sto w mro?ne poranki, ale jak to m?wi? polak g?upi zar?wno przed jak i po szkodzie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 

PARTNERZY



 

Chrispeedy&Fenix "2005"

Masz pytania ? chcesz swobodnie porozmawia?  i podzieli? si? swoj? wiedz? ?! Pisz, komentuj i dyskutuj. Pami?taj o tym, ?e nie b?dziemy tolerowa? niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzm?w. Wymieniaj do?wiadczenia a nie obelgi ! regulamin
Zamieszczone na tym forum wpisy s? prywatnymi opiniami/plikami U?ytkownik?w forum.
Administracja forum MB SILESIA CLUB POLAND nie ponosi odpowiedzialno?ci za ich tre??.

 

Google
 
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13